exercicis

Projectes internacionals

Un projecte telemàtic consisteix a dur a terme unes determinades activitats conjuntament amb altres escoles. Amb això es pretén fomentar el treball cooperatiu i la comunicació entre escoles, de manera que als continguts propis de cada àrea s'hi afegeixen uns nous valors: el treballar en grup, compartir responsabilitats i informació, aprendre dels altres, respectar opinions i cultures diferents, només per citar-ne alguns.

A continuació trobareu algunes bases de dades de projectes internacionals.

IEARN

Una gran organització internacional, amb seus a prop de 100 països, que anima els joves a usar les noves tecnologies per a participar en projectes col·laboratius que puguin marcar la diferència al món. Tots han de respondre la pregunta "Com ajudarà el projecte a millorar la qualitat de vida del planeta?" Té especial incidència en zones poc afavorides. Els seus projectes solen tenir un resultat final. Estan classificats per àrea del currículum.
Global Schoolhouse

Organització que vol proporcionar intercanvis personals amb gent de tot el món per tal de desenvolupar la comunicació i crear una entesa multicultural. Es poden buscar projectes per edats i àrees del currículum, forma de treball o mitjà utilitzat per comunicar-se.
European SchoolNet

Pàgina web amb el suport de la Comissió Europea. A més d'oferir projectes al Comenius space, entrega els eLearning Awards cada any.
Kidlink

Pàgina noruega per donar al jovent un millor control sobre les seves vides, ajudar-lo a madurar, fer amistats, crear una xarxa social, i col·laborar amb altres companys d'arreu del món, bé individualment o amb els amics i el grup classe de l'escola. Ensenyament-aprenentatge centrat en l'alumnat. Per registrarse cal respondre quatre preguntes bàsiques.
European School Project

Iniciativa de la Universitat d'Amsterdam per posar en contacte professors i alumnes, i utilitzar els recursos d'internet per millorar l'ensenyament i l'aprenentatge. Té base de dades de projectes.

OFICINA DE COOPERACIÓ EDUCATIVA I CIENTÍFICA INTERNACIONAL

Adreces d'interés per a trobar qualsevol projecte per a professors o alumnes organitzat per la Unió Europea: Comenius, Erasmus, Lingua... Inclou una base de dades molt gran per trobar el que més ens interessi, buscant per localitat, edat, àrea curricular, llengua de comunicació.