Hola, amics i amigues:

Sòc la Yaekoi visc a Tòquio, la capital del Japó. Aquesta ciutat és molt poblada, som més de 30 milions d’habitants i si aneu amb metro moltes vegades costa de que es tanquin les portes, ja que la gent no hi cap.

El Japó és una gran illa envoltada de moltes illes petites. Aquí els tifons i els terratrèmols són molt habituals. Queden més de 70 volcans “vius”. Just als afores de Tòquio hi ha un volcà famós el Fuji-San o Fuji-Yama. De totes maneres, si veniu al Japó, això no us ha d’amoinar. Aquí la gent està preparada.

La meva casa és una casa normal japonesa, amb el terra de fusta, amb tatami (s`ha de trepitjar sempre sense sabates!) i uns quans embans corredissos fets de paper d’arròs. També us he de dir que per menjar ens asseiem en cadires, i parlant de menjar gairebé cada dia l’àvia ens prepara tonyina, unes vegades crua i d’altres bullida o al vapor o a la planxa i també ens fa prunes marinades i salades (umeboshi), que a tots ens agraden moltíssim.

La major part del dia la passem a l’escola, també hi dinem. Portem uniforme i les assignatures principals són el japonès, les ciències, la música...N’hi ha que practiquen kendo o judo; jo no, perquè m’agrada més el beisbol. Quan anava a l’escola elemental fèiem gimnàstica de relaxació així d’arribar al matí.

Ara també estudiem anglès. El japonès no té lletres com el català. Té petits dibuixos que representen paraules o idees (ideogrames). A Primària hem de saber 1900 kanji.

La primera pàgina del meu llibre és l’última del vostre, però potser ja ho sabeu si heu llegit mangas.

La meva mare s’ha entossudit que aquest any guanyi el concurs de cal·ligrafia. Molts caps de setmana m’envia amb el tren d’alta velocitat a casa dels avis a Osaka. Travessa els camps d’arròs i val 2300 iens.

El Japó té poc terreny per a pastures d’animals; per això el que més es menja és arròs peix i verdures. A més de d’arròs en fan un licor que es diu sake, i que al meu avi li agrada molt.

També li agrada cuidar-se del jardí, hi té un bonsai de més de 200 anys i menys de 20 centímetres. Us ho imagineu!

Bé, normalment el sol surt al Japó abans que en molts altres països. Heu sentit a dir que el Japó és l'Imperi del Sol Naixent?. Però crec que es fa fosc abans, perquè ja me n’haig d’anar a dormir.

Fins aviat

Yaeko@japo.jp