JAPÓ
GUIA DIDÀCTICA

Aquesta WebQuest està adreçada als nois i noies del Cicle Superior de Primària i Primer Cicle d’ESO

Conèixer un país d’un altre continent: Japó

Facilitar l’aprenentatge cooperatiu de grup.

Afavorir la responsabilitat personal dins el treball de grup.

Dominar les noves tecnologies amb finalitats educatives.

Introduir al llenguatge cinematogràfic.

Temporalització.

Mínim 7 sessions.

Introducció

És molt important acompanyar i engrescar al nostre alumnat en la introducció, la tasca i al principi del procés.

Un cop començades les activitats, cada grup ja pot treballar autònomament.

Avaluació

Abans de començar les tasques cal donar un cop d’ull a l’avaluació.

Es valora:

• La presentació de diapositives sobre Japó.
  • La pel·lícula.
  • El treball d’equip.
  • El contingut: qüestionari sobre els coneixements bàsics de Japó.

Seria interessant que les pel·lícules es visualitzessin a través de la xarxa. (web escolar, YouTube…). Per penjar la pel·lícula el grup ha d’aconseguir un mínim de 30 punts.

Tasca

Organització en grups de 3: un director, un fotògraf i un periodista. Cal comentar la importància de la responsabilitat personal per aconseguir un bon treball d’equip.

Procés

Activitat 1: Recollir informació. Conté una proposta o guió per afavorir el treball del grup

Activitat 2: Recollida de més informació a través d’un e-mail d’una noia japonesa.

Activitat 3: Fer la pel·lícula. És imprescindible elaborar primer el guió tot seguint el model donat.