Si voleu saber el que faig dia a dia, pregunte-m'ho via email.

Sí, ja sé, la identitat virtual és tant o més important que la real en aquests moments, però els meus blogs no estan mai al dia...

No he escrit la meva vida: he estat massa ocupada vivint-la... quina feinada!

<
Neus Lorenzo Galés

Vaig iniciar la meva primera Blog com a usuaria del Blogger el 2004,però avait vaig oblidar el password... 

Em concentro als blogs professionals i els espais per compartir la feina: Slideshare, Twitter, LinkedIn, Facebook, Espurna...

Per cert, si heu arribat aquí buscant materials de l'antiga web creada al 1995, ho sento... la realitat és efímera, accelerada i emergent. Benvinguts a la societat de la transformació!

 

If you miss any element from old pages, just email me!  
     
  Classes de llengües d'Origen- Multilingüisme a Catalunya- Neus Lorenzo, Mònica Perenya Joan Mateo - Neus Lorenzo, Comenius, Grundtvig
  Des del 2006, la meva participació a la sessió inicial del curs del Programa de classes de llengües d'origen a Catalunya, ha estat un compromís i un privilegi: Anualment, juntament amb la S.G. de Llengua i Plurilingüsime, Sra. Mònica Pereña, i la Coordinadora tècnica Sra. Maite Ruedas, fem una fotografia de grup al Departament d'Ensenyament, per donar continuïtat a la trobada. (Veure 2012-2013). Al costat del Secretari de Polítiques educatives, Sr. Joan Mateo, al Caixa Fòrum de Barcelona, el 2013 vàrem presentar als centres que duen a terme projectes europeus escolars Comenius (PAP) i Projectes integrats de llengües estrangeres(PILE) la reflexió del Marc del Plurilingüisme a Catalunya, una proposta integrada i competencial de la gestió educativa de les llengües a l'escola catalana.
Education Internationale 2013 Neus lorenzo - Mathew Commerçon PAP 2012 Joana Vidal- Lluís Font - Neus Lorenzo, OAPEE Michael Peluse - Neus Lorenzo, Fonix, Cambridge University Press
Els acords internacionals per a facilitar l'intercanvi d'alumnat Catalunya-Quebec, iniciats el 2013, han estat l'ocasió de treballar amb el delegat de'Education Internationale, Sr. Mathieu Commerçon i la seva gent. A la foto, sóc amb en Mathieu i amb la professora de francès, i el Cap d'estudis de l'INS de Sentmenta, al 2013. En la tasca feta en el Departament d'Ensenyament he posat en marxa iniciatives d'impuls del plurilingüisme i la interculturalitat internacional, com ara els Plans Experimentals de Llengües Estrangeres (PELE 2005-2010), i els Plans Integrats de Llengües estrangeres (PILE 2013), entre d'altres. La presentació anual d'aquests programes m'ha permés conèixer experiències de referència d'alta qualitat, fetes per les escoles de Catalunya. A la foto, sóc entre la Joana Vidal i en Lluís Font. La col·laboració amb la industria educativa, les editorials i les empreses culturals ha estat una de les estratègies més exitoses per a l'optimitzacvió de recursos i l'alineació d'objectius socials. A la foto es poden veure els logos de diverses entitats, en una conversa amb en Michael Peluse ( Manager Director at  Cambridge University Press, New York) a una sessió de lliurament de premis educatius per l'excel·lència en llengües estrangeres a Catalunya.
Neus Lorenzo 2011 - US Embassator Alan Solomont Concurs Fonix 2012 Catalunya - Neus Lorenzo 2012 PAP 2009 Catalunya - Neus Lorenzo OAPEE
El tracte directe amb els alumnes no l'he deixat mai, però el més sorprenent de la meva tasca en aquests moments es fer de pont entre el món escolar i el món dels adults.El 27/04/2011 vaig poder acompanyar l’ambaixador dels Estats Units a Espanya, Sr. Alan Solomont, a visitar l’institut Milà i Fontanals de Barcelona per a fer una xerrada als alumnes de batxillerat (‘What Does an Ambassador Do?-The Role of Embassies in International Relations’). Les preguntes van ser genials! Des del 2008, juntament amb en Miquel Puig d'International House i NetLanguages entre d'altres, el Servei de Llengües Estrangeres participa en l'organització i selecció del Concurs Fonix en llengua angles a Catalunya, per la qual cosa he tingut el plaer d'ésser en totes les convocatòries i compartir amb els representants dels altres ens uns moments inoblidables. A la fotografia, del 2012, a la sessió de lliurament de premis entre l'Enric Montfort i l'Irene Rigau, amb en Jonathan Dikes al centre seguit dei la Mònica Perenya... Com a representant de Catalunya a la Comisió de Llengües de l'Organisme Autònom de programes educatius Europeus (OAPEE), i coordinadora del Propgrama d'Aprenentatge Permanent (PAP) de la Unió Europea, he pogut gaudir de sessions de proximitat amb referents territorials,els representants de les altres autonomies i els coordinadors educatius dels programes en els centres docents. Tot un luxe, que m'ha permès de conèixer la innovació en metodologia i didàctica, a casa nostra!.
La Main a la Pâte - Neus Lorenzo 2010 Comenius - Sello Europeo 2011 D'esquerre a dreta Neus Lorenzo, cap del Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament, Manel Blasco, gerent del Consorci d'Educació i Mercè Canosa, cap de l’Àrea de Serveis Educatius del Consorci d'Educació. Casa del Mar, Consorci d'Educació de Barcelona, Neus Lorenzo 2011
Amb la presència del físic Yves Quéré, company del premi Nobel Georges Charpak i de l'eminent Pierre Léna, de l'Institut National des Sciences d'Univers fracès, vaig participar en la Jornada estatal del projecte “La main à la pâte” en llengua francesa. Les autoritats culturals francesas ens van acompanyar i van donar suport a les activitats de difusió. A Catalunya i Aragó han contribuit a la formació dels docents interessats en les metodologies integrades EMILE i els mètodes d’aprenentatge inquisitiu: La ciència i la llengua estan estretament relacionades! Entre les meves funcions com a Cap de Serveis de Llengües Estrangeres ha estat la de coordinar i dinamitzar la gestió del Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea, i les diferents accions impulsades pel Consell d'Europa per a les Llengües. Sempre ha estat un gran plaer acompanyar els referents de les altres autonomies a la OAPEE, i els guanyadors catalans a les cerimònies de valoració, reconeixement i lliurament de premis! En la "V Feria de valorización" dels Comenius, i del Sello Europeo 2011" vaig acompanyar la Joana Vidal a recollir la menció de qualitat per les Visites d'Estudi: tot un privil·legi! Una de les línies de treball en les que més he après ha estat la formació d'equips directius. Sigui en els tallers anuals fets a Catalunya des del 2005, o en les conferències temàtiques a la resta de l'estat, reflexionar i debatre sobre el lideratge educatiu és sempre estimulant. La participació en els actes singulars, com ara la Jornada de cloenda de la formació per als equips directius del Consorci d'Educació de Barcelona a la Casa del Mar (2011), amb el Sr. Manel Blasco i la Sra. Mercé Canosa, sota el lema: “Els centres educatius parlen. El Projecte Educatiu: tret d’identitat del centre”.

 SEDELL, Jaén, Neus Lorenzo 2010

 CCMM Neus Lorenzo Rabat

 Neus Lorenzo a la Fondación Jordi Bofill 2010

Ja sigui en un Congrés de la SEDLL (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua) amb la Celia Romea a Jaén, o en un taller pel Moviment  de Renovació Pedagògica del País Valencià a Castelló, veig que les taules rodones i la formació han esdevingut  part de la meva vida professional al Servei de Llengües del Departament d'Ensenyament: CLIL, Portfolio, projectes internacionals.... una mica estresant, tot plegat!  La difusió del Projectes Plurilingües  m'ha permès parlar en actes tant interessants com el Primer Congrés Internacional de Classes de llengua y cultura marroquina, en la Conferència  internacional feta  a Rabat, l'any 2010. Per a  defensar les minories, ja havia donat abans suport a les classes de llengua amaziga,  en favor de la diversitat cultural i el plurilingüisme!  Col·laborar amb la Fundació Jaume Bofill en les seves sessions d'anàlisi i de contrast ha estat una forma d'establir contacte amb mirades crítiques i alternatives, sempre enriquidores, d'experts en educació d'arreu de l'estat. Reconeixeu els Twitteros? @jordi_A, @dreig, @NewsNeus ...? 
 
 Fer un taller d'intel·ligències múltiples per a construïr coneixement i comunitat en una societat més justa va ser  un repte i un plaer, a la 34ª Conferència de la ATEE  a Mallorca, el 2009. Va ser l'oacasió de retrobar el Carl Berèiter i la Marelene Scardamàlia, amb els que havia treballat al 2005 i 2006 construint el Knowledge Forum Català del Projecte Com Conèixer...  Les oportunitats de col·laborar a New York pel  Catalan Center, amb la Mary Ann Newman i altres col·legues interessats en el plurilingüisme i la multiculturalitat, i en l'evolució de la  immigració europea, van ser unes de les  experiències més enriquidores del curs 2008-2009. Compartir taula rodona i presentació amb la Najat o en Zapata en és tot un luxe!  Sembla que els va agradar els tallers que havia fet abans, i al 2008 el Consell d'Europa i l'associació Anna Lindh Foundation em van donar l'oportunitat d'anar a Alexandria (Egypte),  per a fer formació sobre la gestió de la diversitat religiosa i cultural en els projectes escolars internacionals. 
Neus Lorenzo - Portfolio Europeu de les Llengües - Portafoli - PEL 2008 Neus Lorenzo - Council of Europe - 2007 -Anna Lindh Neus Lorenzo - Training at British Council - 2006
Sempre participo en grups de treball per a la formació i difusió de materials i d'estratègies docents. El Portfolio de les Llengües ens va dur a Bilbao a la primavera de 2008, com a part de l'experiència estatal coordinada per la OAPEE. No escric el nom de tots els assitents, perquè segur que em deixo algú, o sigui que... a jugar al qui és qui! El Consell d'Europa i l'associació Anna Lindh Foundation em van permetre treballar a Aman (Jordània) en un taller de diversitat lingüística i diàleg intercultural al 2007. Allò sí que és diversitat i ganes de conviure amb respecte i solidaritat!

Al 2006, essent Cap d'Inspecció Adjunta a la Subdirecció General d'Inspecció d'educació, em va enviar a Stratford-upon-Avon a fer un curs de Lideratge Educatiu amb els equips del British Council. En vaig treure molt de profit, i un grapat d'amics interessats en el plurilingüísme i el Marc Comú de Referència Europeu. Els he anat retrobant a Stradford, a Madrid, a Brusel·les i a diversos congresos arreu del món...

A curs 2005 i el 2006 vaig tenir ocasió d'assistir dos estius seguits als cursos de l'OISE de la Universitat de Toronto, i participar en el projecte d'aprenentatge col·laboratiu ComConeixer, amb en Carl Bereiter i la Marlene Scardamanlia, en el seu Knowledge Building Project (KF),

Tot un privil·legi!

Des del 2005 intento estudiar xinès: ho faig a consciència, i he de començar de nou cada vegada que m'hi poso... és la meva assignatura pendent, però com encara he de viure molts anys, segur que ho aconseguiré. Si descobriu alguna web de "xinès fàcil en 1000 paraules", feu-m'ho saber! Una de les experiències més extraordinàries com a professora especialitzada en llengües i TIC ha estat el provil·legi de sopar amb el Guru de les Webquests, en Bernie Dodge. El 2004, la seva visita a les IV Jornades d'Educació i Telecomunicacions d'IEARN a Callús (Bages), va acabar amb un passeig pel Park Güell. Les webquest, què voleu que us digui, van quedar en segon terme. D'aquella època, algú encara em publica alguna de meva.
En aquests anys he escrit sobre la transformació de la societat i la Societat de la Transformació, arrel dels plantejamnets de la neurociència i de l'aparició dels valors transcentdents en el camp de les ciències socials. Un dels meus temes pendents, és fer contes per a fer pensar... i he començat amb aquestes rondalles sobre les intel·ligències múltiples. Sovint he tingut l'oportunitat de col·laborar amb les Universitats de Catalunya com a professora agregada i com a convidada en xerrades i jornades. Sóc habituakl de la UB i de la UAB, en especial per als alumnes de les Diplomatures de mestre i Educació Social, com en aquets ocasió en que parlava de Les pràctiques com a preparació de la vida professional del setembre 2007 Al 2002 vaig fer les oposicions a Inspecció d'educació i vaig iniciar l'aprenentatge professional en un entorn més ample. Les primeres aportacions eren reflexions sobre la millora del sistema educatiu de Catalunya i els reptes de futur. Molts dels articles anteriors en foren la fonamentació bàsica.
Kidlink en Català ha estat una de les meves dedicacions des de l'any 1998, i l'Odd de Presno em va permetre visitar-lo a casa seva el 2001. A Arendal (Noruega) coneixer en persona el fabulòs equip que durant molts anys ha portat aquesta organització. Hi he col·laborat des d'aquell moment, amb traduccions al català i al castellà dels seus projectes. Qui sóc Jo? i Tinc un somni. Podeu veure com començar! La llicència retribuida, que em van donar el curs 1998-1999 per a preparar material i fer recerca educativa sobre l'ús de les TIC en l'aprenentatge de llengües estrangeres va donar fruit sobre el terreny: en una conferència a París del grup vanguardista en TIC, Eurosésame, vaig conèixer el Ray Gallon, un Canadenc anglòfon que parla francès... ell va descobrir el castellà, el català i les complicacions familiars interculturals en una mateixa sessió. Cerqueu-lo al Google i veureu perquè em va impresionar tant! Després de fer els primers curos d'informàtica al 1986, just amb la creació del PIE (pare de la XTEC), vaig descobrir que PC ja no volía dir Partit Comunista, sinó Personal Computer... Els primers projectes a Internet amb l'Àgona del Jaume Porta i el CorreuX400 van convercer les meves companyes de l'institut que el futur ja havía arribat, però li constava entrar a l'escola. Encara està en línia algun d'aquells records en xarxa amb Portugal i França, ...