Si esteu organitzant una formació específica, podeu demanar suggeriment via email.

Aquests són alguns treballs que m'han ajudat a descobrir i aprendre sobre multilingüisme, aprenentatge, didàctica de les llengües estrangeres i altres conceptes que m'interessen del discurs innovador del sistema educatiu català.

APAC Magazines

The Associationj of English Teachers of Catalonia pffers a platform for collaboration and publishing: APAC Magazines. Their articles are ineresting, fun and very diverse. Let's pay a visit to the text "African or Asian elephants? Reflections on diversity for Digital Age Teachers".

L'estat de les llengües en el s.XXI

Les llengües són una resposta adaptativa que en l'espècie humana esdevé mostra de la diversitat biocultural, i cal conservar-les com a patrimoni universal. La pluralitat lingüística és una riquesa col·lectiva que permet la col·laboració entre comunitats de contextos diversos. Bona part dels article i documents que he fet es dediquen a explorar aquest tema.

Técnicas de estudio: guía del estudiante eficiente

En el momento actual, el aprendizaje a lo largo de toda lavida hace necesario dominar las tècnicas de autoaprendizaje y gestionar el tiempo de acceso a las fuentes de información de forma eficiente. Esta guía elaborada en col·laboració amb la María Dolores Benito Alonso aporta estrategias y técnicas de trabajo académico que ayudan a desarrollar competencias metodológicas y de aprender a aprender. Las competencias para la transformación de la información en conocimiento són esenciales en el mundo globalizado y lleno de cambios emergentes que nos ha tocado vivir. (ISBN 8475562604)

Escola Catalana

Com es pot veure en el taller d'endevinalles d'aquesta revista de l'Omnium Cultural, un dels meus entreteniments amagats ha estat sempre fer reculls de jocs de paraules, endevinalles i altres formes de literatura oral popular. La recerca feta en català i castellà, sovint per a les Jornades i Congressos de la SEDLL (Sociedad Española de Didáctica, Literatura e Idiomas Modernos), m'ha permès recollir jocs dels patis escolars, cançons de dits i ritmes de saltar a la falda, amb tota mena de dites tradicionals.

Good Times 1

Learning an added language in early years is a perfect opportunity to discover new paths into a world of worders: fairy tales, nursery rhymes, games and songs are fun and may also be educational. These are text books based on children stories, and they include CDs and workbooks for pre-primary and primary schools. It was fun to do them with the team of Richmond-Santillana in Spain.

Castelldefels, entre Mar i Muntanya

La història i les arrels formen part de la construcció conscient d'una identitats compromesa amb l'entorn. La meva Tesi doctoral (ISBN 847875038X) va ser fruit d'una trajectoria acadèmica per explorar l'entorn on tenia els amics, on treballava de mestra, i on aprenia a creixer: Castelldefels. Els meus estudis sobre els origens de Castelldefels i la seva petita esglèsia mil·lenària, iniciats amb les tesis universitàries i recollits en articles, llibres i publicacions virtuals, pròpies i alienes, m'han ajudat a explorar la forma en que els nois i noies de Catalunya aprenen i entenen la seva realitat. Sempre és afalagador veure que altres estudiosos consulten la feina feta i en fan referèncien per a temes molt diversos. Estudiar història és una manera d'estimar-nos i estimar els altres amb els que compartim origens passats i expectatives de futur.

TICs en educació: una nova "Perspectiva escolar"

Des del 1989 vaig poder utilitzar els ordinadors a l'aula, i en el 1991 feia els primers projectes amb alumnes que intercanviaven missatges en format ASCI... uf! Com han canviat les coses! Hem escrit rius de tinta sobre el tema. Ara, seria estrany treballar en una escola on ningú no fes servir pantalles, ratolins i teclats. Aviat, però, pot sortir altra teconogia igualment innovadora, que elimini el que hi ha ara al mercat: tot emergeix amb una velocotat de vèrtic, en el món TIC i TAC de la Mass Media.

Temps d'educació

Els primers articles, com aquest amb l'Elena Noguera, van ser fruit dels interessos juvenils per les novetats tecològiques de la comunicació. L'ús de les TIC va ser per a mi una iniciativa pionera en els anys 1980, descoberta amb l'Eduard Garcia: El nostre primer ordinador per a fer pràctiques era un Spectrum 4K (qui s'ensecorda?). Després, aquest interès ha estat compartit amb altres amics i companys, amb els que hem escrit i explorat cada nova aportació que la tecnologia comunicativa ha anat oferint: Missatges llunyans, una realitat compartida...

A trip to New York

Un quadern d'activitats per les lectures de la Oxford University Press, en un Crèdit Variable de llengua anglesa per la ESO.(ISBN 0194220559-llibre de l'alumne; ISBN 0194220540-llibre del professor: ISBN 0194220532-Student's pack)