Des de fa un anys penjo les presentacions a l'espai Slideshare: hi esteu convidats!

El meu espai Slideshare: Visiteu-lo!

Si esteu interessats en alguns dels meus material i no els trobeu en aquesta pàgina, demaneu-m'ho via email.

Aquestes són algunes de les presentacions a Jornades i Conferències més recents de Neus Lorenzo i Galés, on sovint es reutilitzen documents, imatges o esquemes per a il·lustrar conceptes nous.

A la Conferència Inaugural de les XIV Jornades de llengües estrangeres de Lleida del 2011, la presentació es va enregistrar en vídeo Vimeo.

El tema de la presentació va ser "L'educació en una societat multilingüe, un repte pel professorat".

 

 

Las políticas lingüísticas en Cataluña: Presentació feta a la universitat de Jaen al Congrés de la SEDLL 2010 (Sociedad española de Didáctica de la lengua e idiomas modernos).

 

Podeu descarregar-la al meu espai SlideShare. Las lenguas en el Sistema educativo en Catalunya- Presentación en Jaen, SEDLL 2010l

 

Sessió de valorització i lliurament de Plaques conmemoratives als centres Comenius de la promoció 2010-2012

Jornada PAP 2010 Podeu veure la presentació en pantalla ampliada, i les fotografies de la sessió a la pàgina de referència del Programa d'Aprenentatge Permanent.

   

Le Système éducatif et les polítiques de langue en Catalonge 2010

En francès, per variar: amb motiu de la visita a barcelona d'un grup d'inspectors d'educació de l'Academie de Toulouse en pràctiques, vaig versionar en francès la presentació del Sistema educatiu de Catalunya i els seus objectius. El canvi d'idioma és tota una novetat!

La construcció col·lectiva d'una oportunitat: el Sistema Educatiu Català 2010

Aquesta presentació es va fer per a introduïr la promoció 2010 dels projectes Expetals de Llengües estrangeres (PELE) en la visió del projecte Lingüístic plurilíngües català. Una vegada més, els centres seleccionats en aquest projecte poden ampliar el seu marge d'autonomia de centre amb l'impuls al seu Projecte Lingüístic propi.

Presentation of the LACM, the Spanish-Moroccan program for teaching Arabic language in Catalonia 2010

Presentació d'un dels programes d'Impuls a les Terceres llengües, de la llengua Àrab i Cultura Marroquina feta a Rabat (Marroc) gràcies a la invitació institucional per a compartir experiències d'ensenyament de la llengua àrab a Europa , i en especial per a explicar l'aplicació catalana del programa estatal LACM. Va ser una experiència internacional molt complerta!

Formació del professorat de persones adultes, 2010

Noves competències clau per a desenvolupar noves feines de futur. Presentació feta al professorat de centres de persones adultes al Prat de Llobregat, el dia 11 de juny de 2010. La sessió va fer propostes per a "L'educació de persones adultes en clau de competències" i es va gaudir d'un temps de reflexió. Tot un privil·legi, treballar amb gent tant professional!

II Setmana d'educació plurilingüe- Alacant 2010

Presentació feta per a la sessió de formació "Del Bilingüisme al plurilingüisme escolar", del 2 al 9 de Febrer 20010, a la Universitat d'Alacant.

III Jornada de Promotores Comenius - Madrid 2009

Presentació feta per a la sessió de formació dels promotors Comenius a la III Feria de Valorització del 2009, de posta en comú amb la resta de Comunitats Autònomes.

Jornades de valorització dels projectes escolars Comenius-2009 a Catalunya

Presentació feta per a la sessió de lliurament de les plaques de Projectes "Som Comenius" als centres educatius catalans amb associacions europees del programa d'Aprenentatge Permanent.

VII Jornadas nacionales de secciones bilingües (Santander , octubre 2009)

Presentació feta a Cantabria, a les VII Jornades de seccions bilingües el a l'octubre 2009 per ala presentació de bones pràctiques a Catalunya, conjuntament amb les activitats del CEIP Aminstat (Girona), que presentava la seva comunitat d'aprenentatge. Podeu cercar el vídeo de la presentació, a Educantabria TV (a la meitat del que es mostra aquí).
Al blog De estranjis de Francisco Trujillo hi trobareu un bon resum de tot plegat!

III Jornada de suport a la Llengua Amaziga a Catalunya 2009

Presentació del Servei de Llengües. Presentació feta el 8 i 9 d'octubre 2009 per a les Jornades de suport a la Llengua amaziga a Catalunya, patrocinades per la Casa de les Llengües (Linguamón) i l'Observatori Català de la Llengua Amaciga, l'OCLA, i el Grup d'estudis Amazics de la Universitat Autònoma de Barcelona.

III Jornada d'impuls a la Llengua Francesa 2009

Dinamització de projectes escolars. Aquesta presentació va acompanyar la tercera trobada del professorat de llengua francesa a Catalunya, en el marc de la dinamització de projectes i l'intercanvi de bones pràctiques educatives. Té la intenció d'estimular el treball col·laboratiu i la implicació en l'entorn, tant del professorat com de l'alumnat, en la línia proposada pel Seth Godin per a liderar comunitats d'interessos (tribus): trobar una idea o un somni compartit, aplegar un grup motivat i iniciar accions per a transformar el context.

Jornada d'educació a Europa. Berga 2009

Els reptes educatius compartits: les llengües, les competències comunicatives i les TIC a l'escola. Aquesta reflexió s'inscriu en el marc del desenvolupament del Projecte Lingüístic, amb orientacions per a estimular el tractament de les xarxes socials en diverses llengües com a fórmula innovadora: ens permet conciliar el treball acadèmic amb les actuacions per a la cohesió social. Triga un minut en baixar, però hi ha alguna cosa interessant...

Jornada: I Taula Rodona Internacional CLIL (TRI-CLIL), 2009

Les metodologies integrades CLIL són oportunitats pel treball competencial. Integrar l'aprenentatge de llengua i contingut és la millor manera de participar en el món global actual, políglota i vinculat a la comunicació entre societats distants. El valor afegit de les metodologies AICLE es troba en la descoberta de l'autenticitat, la pluralitat, la col·laboració i l'aprofondiment en el paradigme de "ser" més enllà del "tenir".

Taller: La Competència Lingüística-Centre de Professoat d'Eivissa i Formentera 2009

El material de reflexió sobre les Competènices Bàsiques: La competència lingüística recull diverses activitats pràctiques i exercicis d'autodiagnosi pel professorat. La pràctica reflexiva i l'aprenentatge dialògic esdevenen estratègies especialment útils per a treballar la progamació per competències, i per a intercanviar opinions amb altres professionals, tot partcipant en la construcció col·lectiva dels corneixement.

The Plurilingual Project in Catalonia: an educational framework for living together in diversity

Presentació al The Catalan Center at NYU
en les Jornades de difusió de la cultura catalana "Barcelona and Dublin, Destination cities?", organitzades amb la col·laboració de l'Institut Ramon Llull a Nova York.

PAP-Grundtvig 2008

Programa d'aprenentatge permanent: Grundtvig per a persones adultes és una aproximació orientativa als programes europeus Grundtvig 2007-2013, per a l'associació de centres de formació de per sones adultes, amb finalitats educatives diverses, presentada el 27 de novembre 2008. El PAP és un programa gestionat per l'Organismo Autonomo Programas Educativos Europeos i les Comunitats Autònomes amb competències educatives de l'estat. Per saber-ne més, visiteu la pàgina informativa catalana.

Parlem-ne, que n'aprendrem!

L'observació d'aula, una bastida pel desenvolupament de les competències docents. Conferència realitzada per al Centre Cultural de Martorell el dia 20 de novembre de 2008. S'ha de tenir paciència, perquè el vincle triga una mica en obrir-se....

Plurilingüisme a Catalunya

El valor de las lenguas en el Sistema educativo Catalán es va presentar a la sessió d'auxiliars de conversa 2008 per a sensibilitzar tant els tutors de llengües estrangeres com els asistents lingüístics que s'incorporen a les escoles des de paísos amb realitats molt diveres.

El Projecte Lingüistic de Centre

El projecte plurilíngüe de les escoles catalanes és un tema recurrent en les sessions i jornades que em demanen cada any. L'he pogut treballar des de moltes vessants diferents, i per a audiències de formació molt diversa. Aquesta versió presentada el 2007 en unes Jornades per als docents de persones adultes té una perspectiva diferent a la habitual i està publicat a Slides Share.

El Projecte Lingüístic en Projectes Internacionals

La implicació i la valorització dels projectes internacionals en el Projecte Lingüístic és un tema recursiu en les jornades i conferències que em demanen. Aquesta breu reflexió de 2007 està plena de missatges visuals per efatitzar la necessitat de treballar amb objectius comuns, en col·laboració amb els altres membres de la comunitat educativa en xarxa.

El Projecte Plurilingüe, eina de cohesió social

Les estratègies multiculturals del projecte lingüístic i les decisions en política educativa per a la cohesió social donen a les llengües un paper extraordinàriament rellevant en la Catalunya del futur. Les classes de llengües de la nova ciutadania a les nostres escoles són una fórmula molt efectiva de transmetre el respecte per totes les llengües a les famílies nouvingudes, i de motivar l'acceptació de tots els idiomes en la comunitat educativa. Una cosa està clara: en el futur, serem poliglotes, o no serem.

El Portfolio Europeo de las Lenguas

El PEL és una eina d'auto avaluació i autoconeixement del propi aprenentatge d'idiomes, derivada del Marc Comú de Referència Europeu, que s'està popularitzant a Europa en totes les llengües. Des del 2006, he adaptat diverses vegades aquesta sessió a diferents entorns i l'he traduïda total o parcialment al català i a l'anglès. Aquesta versió fa referència al paper dels inspectors i assessors per a la incorporació del Portfolio en Projectes de centre, ha eliminat les imatges innecessàries i està publicada a la pàgina del MEC per consulta general.

Les Pràctiques com a preparació per a la vida professional

La preparació inicial del professorat de llengües estrangeres ha estat una de les meves dedicacions des de fa dècades. Cada any col·laboro amb alguna acció de formació per les noves promocions de professors abans de que acabin els seus estudis, sigui a la UB, la UAB, la UNED o la UOC. Sovint, com en aquesta sessió de 2007 a la UAB, he reutilitzat material professional actualitzat per tal de motivar a l'alumnat universitari a escollir la professió de docent... espero que no m'en tirin les culpes!

Les Webquests, seqüències de recerca guiada a Internet

Les metodologies de recerca per a l'aprenentatge de llengües i l'aplicació del mètode científic per a l'elaboració de projectes són fórmules per a la gestió del coneixement que em demanen de presentar sovint al professorat de llengües estrangeres. La proposta de Bernie Dodge en webquests s'ha popularitzat arreu, i és encara una de les millors estratègies a l'aula de llengües i TIC. Aquesta versió va acompanyada d'un taller que ha estat sempre molt ben valorat, i ha anat canviant amb el temp segons l'audiència.

Kidlink

Ha estat un dels entorns més actius i professionals dels existents en el món educatiu, i ens ha permès explorar la col·laboració entre voluntaris d'arreu del món. A Kidlink era especialment interessant el projecte Who am I? i el I have a Dream, que dirigien el currículum per projectes en escoles de tot el món, pas a pas.