Presentació i explicació del tema

Presentació

Sóc mestra de primària al CEIP Jacint Verdaguer de Tàrrega i durant el curs 2006-2007 he estat treballant en el projecte que ara us presento.

La Carme Timoneda, de la Fundació Carme Vidal de Girona, ha estat la meva tutora. Les trobades amb ella han estat molt enriquidores, les seves paraules senzilles però lúcides, m’han ajudat a entendre el món complex de les emocions, tant importants en els processos d’aprenentatge. Des de aquí li faig arribar el meu agraïment.

Bé, espero que hi passeu bones estones, que hi pugueu aprendre moltes coses i que us sigui molt útil.

Explicació del tema

El que es pretén que els nens i nenes assoleixin les competències, objectius i continguts de la matèria del Medi Social i Cultural a través del lloc i la història de Vallbona. Així doncs el monestir cistercenc de Santa Maria de Vallbona hi és tractat com a centre d’interès.

El projecte el presento a través d’aquesta web.

En la web hi ha dues parts, per una banda hi trobareu el projecte Ramon eremita amb els tres primers trimestres de cicle mitjà. En total hi ha 7 temes elaborats seguint una metodologia basada en la pròpia descoberta i el treball cooperatiu i reflexiu. El projecte està adaptat als nous currículums i utilitza com a eina de treball les TIC.

Per altra banda, en la columna de la dreta de la primera pàgina, hi ha material i informació diversa que ajudaran a alumnat en l’adquisició de les competències, objectius i continguts que es proposen. Aquí cal destacar l’apartat relatiu a la història, on hi podreu trobar informació molt amplia sobre la història medieval, des de Vallbona fins arreu d’Europa i la Mediterrània. Dins d’aquesta mateixa columna hi ha els documents relacionats amb la història medieval de Vallbona, són còpies dels documents originals, d’aquesta manera es pretén que els i les alumnes entrin en un contacte directe amb les fonts de la història.