Finalitat

1- Proporcionar a l'alumnat els coneixements i les eines per ubicar-se en l'entorn on viu, per aprendre a habitar-lo, a respectar-lo i a millorar-lo.

2- Fer un apropament al conjunt de situacions, fenòmens, objectes, elements o problemes que integren l'espai natural i humanitzat .

3- Entrar en contacte amb l'escenari on conviuen les persones i on interactuen amb la naturalesa com a una manera d'aproximar-se a l'estudi de la realitat natural i social.

4- Facilitar a l'alumnat el pas de la cultura viscuda a la seva reconstrucció intel·lectual.

5- Capacitar l'alumnat per entendre, opinar i prendre decisions sobre els aspectes de l'entorn amb els que interacciona.

6- Facilita un aprenentatge contextualitzat i encaminat a interpretar les experiències, tant directes com indirectes.

7- Iniciar l'aprentatge a través d'experiàncies properes en el temps i en l'espai, i significatives a fi de poder establir relacions cognitives i afectives.

8- Permetre a l'alumnat d'incidir en la millora del seu entorn i fer-ne un ús sostenible.

9- Presentar els fenòmens socials en forma de problemes, interessos, conflictes o expectatives.

10- Preparar l'alumnat perquè reflexioni sobre el seu propi procés d'aprenentatge.

11- Capacitar els infants per col·laborar en la construcció de la realitat futura.

12- Aprendre a plantejar alternatives i propostes de millora a través d'un treball cooperatiu amb una actitud dialogant i oberta a les interpretacions dels altres.

13- Facilitar que els infants pugin donar a conéixer les seves pròpies representacions del món i aprenen a elaborar explicacions personals sobre allò que els envolta que estan a la base dels processos personals d'aprenentatge. (Només quan l'alumnat pren consciència del que sap, o pensa que sap, i ho comunica està en disposició de compartir-ho amb els altres i de modificar-ho si escau.