Resultats

Aquest projecte està adaptat per a treballar l’àrea del medi social i cultural a 3r de primària, però tant el guió de treball com la metodologia emprada són vàlids per a tots els nivells, des de 3r de primària fins a batxillerat. La web, a més, facilita el material necessari per a treballar les competències, objectius i continguts d’història adients.

Anàlisi dels resultats

Crec que ha estat un encert la utilització de la web com a format per al projecte i com a eina de treball a l’aula. D’una banda s’adapta a la meva concepció del coneixement com a unitats d’informació que es connexionen entre si, no de forma lineal, sinó ramificada. I per altra ens ofereix unes possibilitats il·limitades que permeten donar a l’alumnat i al professorat una nova dimensió del coneixement, que ens motiva però que alhora ens planteja nous reptes.

A cops això ens dóna una certa inseguretat que ens caldrà superar a tots plegats, sobretot si ho comparem a l’estabilitat d’una classe magistral, on tots els rols estan clars i ben assajats.

El que és ben cert que aquesta metodologia de treball afavoreix l’autonomia, cada alumne ha de prendre les seves pròpies decisions, la qual cosa l’ajudarà a adquirir un enfocament crític de la realitat amb la que interactua.

Per altra banda el treball cooperatiu és molt enriquidor i proporciona als nois i noies la possibilitat d’anar formant-se tant a nivell personal com social, aprenent doncs a viure i a conviure.

Segons el nostre punt de vista és molt important tenir en compte l’àmbit que aquí anomenem viure i conviure, doncs la transformació que ha sofert la família en els darrers anys, molts cops, no dóna als nois i noies la possibilitat de desenvolupar aquest àmbit tant essencial.

Pel que fa al treball cooperatiu hem d’afegir que, per a ells, és altament motivador i engrescador. Generalment milloren els resultats a conseqüència de la implicació emocional que suposa.