Suggeriments

Pel bon funcionament del projecte, seria idoni que hi hagués entre 4 i 5 ordinadors i un projector a l’aula. D’aquesta manera la utilització de les TIC estaria realment integrada dins l’aprenentatge. Per altra banda s’afavoriria el treball autònom de l’alumnat,ja que el desplaçament de tot el grup, o part del grup, implica que l’activitat sigui molt més dirigida. Pel que fa al projector cal dir que aquest donaria l’oportunitat que el professorat pogués fer les explicacions oportunes a tot el grup classe d’una forma molt més entenedora.

I ara suggeriments pel professorat...

Encara que ho he intentat fer el millor possible, el projecte que us proposo no és un plat cuinat a punt de menjar. Per a que funcioni hi haureu de posar molt del vostre saber fer, de la vostra experiència, del coneixement dels i les vostres alumnes, ho haureu d’adaptar a les possibilitats del vostre centre i us ho haureu de planificar amb les vostres companyes i els vostres companys de l’escola. Us aconsello que també hi poseu una mica, o molta, imaginació.

Per altra banda, des de la meva òptica,aquest projecte ens pot obrir una nova via per tot allò que voldríem millorar de la nostra tasca docent, allò amb que cada dia topem i davant el qual ens sentim impotents, com ara:

- Els nens i nenes que desmotivats distorsionen el funcionament de la classe. A ells i a elles els hi podrem donar una via alternativa oferint-los diferents maneres d’aprendre.

- La tensió que molts cops suposa l’haver de controlar i dirigir la classe. El treball autònom i cooperatiu ajudarà a que els nens aprenguin a autoregular-se per ells mateixos i a planificar-se el treball, evitant a la vegada la tensió que per a ells també suposa el sentir-se dirigit i controlat.

- El fet que molts cops els mestres ens sentim com a subjectes aïllats. En el projecte, el mestre o la mestra som els que guiem les activitats i ajudem, si cal, no ho sabem tot, aprenem amb ells, compartim emocions i estats d’ànim.