QUÈ ÉS EL VAGÓ VIATGER?

El vagó viatger consisteix en una capsa, de cartró o fusta, decorada com un vagó de tren, que viatja de l'escola a casa amb un "problema" per resoldre. El "problema" es troba a l'interior de la capsa amb tot el material necessari per resoldre'l. L'objectiu d'aquest vagó és fer participar als pares i mares en la feina de l'escola. A la tapa del vagó, per fora, hi ha una explicació del què és el vagó i com s'ha de treballar; i per dins de la tapa es troba l'enunciat del problema que s'ha de resoldre per tal que els pares el llegeixin i el nen/a comenci a comprendre l'enunciat d'un problema. El nen o nena se l'emporta el divendres a casa i el dilluns el torna a l'escola i explica a la resta de companys com l'ha solucionat.

A les fotos següents, veiem que dins del vagó hi han una sèrie d'objectes i dues bosses amb un dibuix cada una. A la primera bossa hi ha el dibuix d'un sobre, i a la segona el dibuix d'un elefant. El nen/a haurà de classificar els objectes per pes.