ENLLAÇOS PER CONEIXER MILLOR EUROPA

l'Ampliació / Centres /General / Informació per a joves /Llengües / Recursos informàtics

GENERAL

La Unió Europea S'amplia: L'Europa dels 25
La Oficina de Cooperació Educativa i Científica Internacional ha produit uns material didàctics sobre l'ampliació
de l'1 de maig de 2004.

Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu

Pàgina oficial del Parlament Europeu a Espanya

Pàgina del Patronat Català Pro Europa

Convenció Catalana per al debat sobre el futur de la Unió Europea
Promoure el debat sobre el futur d' Europa des de la perspectiva de Catalunya

Una definició d'Europa

Tots els enllaços que s'han de tenir per saber que és Europa d'acord amb l'enciclopèdia catalana

Zap - Portal per a alumnes de l'European Schoolnet

Euroguía

Euroguia

La Fundació “la Caixa”, en col·laboració amb el Patronat Català Pro Europa i dins el marc del Programa Euroaventura d’Educàlia, ha creat l’Euroguia.

L’Euroguia és un espai que aplega materials sobre la Unió Europea, sobre les seves institucions i sobre els països que en són o en seran membres.

A més, és una presentació dels recursos disponibles que, des de la Unió Europea, s’ofereixen als joves dels països membres: possibilitats per a l’estudi, el treball i les pràctiques a l’estranger, recursos per viatjar i intercanvis amb joves d’altres països, etc.

Visita l’Euroguia!

Euroenigmes

La Fundació “la Caixa” dins el marc del Programa Euroaventura ) d’Educàlia, ha creat els Euroenigmes.

Els Euroenigmes són uns espais de participació que volen fomentar el debat i la reflexió al voltant d'un seguit de qüestions sobre Europa. Es poden treballar en equip o bé individualment, a partir de l'Euroguia i dels Eurodocuments, així com de les pistes i els enllaços que et proporcionem a cada Euroenigma.

Visita els Euroenigmes!

Iter-itineraris

Iter-itineris

La Fundació “la Caixa” dins el marc del Programa Euroaventura ) d’Educàlia, ha creat el joc Iter-itineris.

L’Iter-itineris és un joc interactiu on line centrat en l'aventura d'una família centreuropea de l'Europa medieval. Es tracta d'un joc basat en proves i activitats centrades en el coneixement de la història, la geografia, la literatura i l'art europeus.

Un cop acabat el joc, tens dues opcions:

• Participar en el concurs d'Iter-itineris introduint els punts obtinguts en el joc i el teu codi en un formulari que serà automàticament enviat a Educàlia.
  • Participar en un fòrum de debat sobre el futur d'Úrsula, un dels personatges del joc.

Juga a l’Iter-itineris!

La UE a l'escola

Temes relacionats amb el currículum d'economia i geografia del Batxillerat, feta conjuntament pel Patronat Català Pro Europa y pel Departament d'Ensenyament

El projecte Teledemus de cançons populars de tota Europa

El soroll dels animals en les diferents llengües
Els animals fan el mateix soroll allà on es trobin, però cada llengua els expressa de forma diferent...

L'AMPLIACIÓ

Página del Patronat Català Pro-Europa sobre l'ampliació

Euroaventura
Informació general sobre cadascun dels països de l'Ampliació i candidats al Web de "La Caixa", secció "Mapa de la UE"

Obrim les portes a l'ampliació!
Informació sobre la setmana de Portes Obertes organitzada pel Patronat Català Pro Europa amb motiu de l'ampliació

INFORMACIÓ PER A JOVES

Servei Internacional de la Secretaria General de Joventut

LLENGÜES

El català i les llengües d'Europa
Nombre de parlants de les diferents llengües oficials dins la web del Patronat Català Pro Europa. Xifres de l'any 2000. Font: Comissió Europea.

El Català, llengua d'Europa
Publicació de la Generalitat de Catalunya

Les dades del Català
Classificació de les llengües d'Europa per nombre de parlants