Just in Time (JIT)

Exercici d'omplir forats

Omple tots els forats, després pitja "Comprovar" per comprovar les teves respostes. Empra el botó "Pista" per a visualitzar la següent lletra de la paraula. També pots pitjar al botó "?" per aconseguir ajuda. Si demanes ajuda o pistes perdràs punts. Vés alerta!
Ompliu els buits usant una paraula de les següents: productivitat, producció, objectius, Japó, temps, proveïdors, Toyota, estoc, entrega.

Just in Time
(text adaptat de http://blogdempresa.blogspot.com/2007/05/just-in-time.html)

Què és el just in time?

Just in time, com tots sabeu significa just a . És un sistema d'organització de de les empreses.


Quins són els principals del JiT?

Producció sota demanda

D'aquesta manera s'assegura que tot el que es fabrica es ven i s'habiten pèrdues per creació la creació de més estoc del compte.

Minimitzar l'estoc

Aquest objectiu va lligat amb el d'abans d'aquest manera s'evita que hi hagi molt d'estoc que alhora pot ser que no sigui venut.

No es permeten el errors.

Per evitar els error fan servir estratègies com les 5s.

Les 5s és la primera lletra de les següents paraules japoneses:

Seiri (Organització)

Seiton (Orde)

Seiso (Neteja)

Seiketsu (Neteja estandarditzada)

Shitsuke (Disciplina)

Reduir el temps d'

Ja que es té menys estoc i es fabrica sota demana el JiT pretén que el temps d'entrega no sigui molt elevat.


Aquests objectius per això també s'apliquen a l'hora d'aconseguir el material per la fabricació i també s'apliquen en la relació proveïdor/client.

És per això que una empresa no vol guardar estoc de producte sinó que vol que el guardin ela i aquests enviïn el material de forma esglaonada. D'aquesta manera es continua la filosofia JiT, de no tenir molt de material sinó es fa servir.


On va néixer el JIT?

El Just in Time va néixer a , més concretament a l'empresa automobilística , que va començar a usar aquest mètode als anys 50. Japó és una nació petita i es per això que un del principals objectius del JiT és la de la reducció d'espai físic, és a dir la reducció d'estoc ja que si no tenim no l'hem de guardar.

S'ha de comentar que el JiT va aparèixer en una època on moltes empreses treien productes semblants i això va provocar una gran competitivitat en aquest món i les empreses japoneses se'n van saber aprofitar i moltes van passar a ser líders del mercat amb productes electrònics. Com per exemple, la inserció d'empreses fotocopiadores japoneses, com Canon, Ricoh i d'altres, al mercat EEUU, aportant màquines de gran qualitat i de baix cost, fent competència directe a empreses com IBM. I no tan sols en aquest sector, en les motos, Honda i més tard Suzuki, Yamaha, de seguida els japonesos van obrir un gran mercat al Estats Units fent competència a les gran cases nord-americanes com Harley Davinson.


Conclusions del JiT?

El JiT sembla un bon mètode ja que les empreses que l'han aplicat han augmentat la seva als últims 20 anys, ja que el no perdre estocs suposo un gran estalvi de diners i no tant sols això sino amb el poc marge d'error que es dona també s'eviten moltes pèrdues.


Actualment hi ha moltes empreses que fan servir aquest mètode per tal d'organitzar la seva productivitat, les empreses automobilístiques es són un gran exemple ja que la majoria d'elles fan les seva producció sota demanda.


La gran majoria d'aquestes empreses són japoneses les quals els hi ha anat molt bé aquesta metodologia de producció, ja que moltes altres no han implementat el JiT en la seva producció i la majoria d'aquestes són empreses europees i nordamericanes.