Fes clic a la resposta correcta , agafa'm una de la llista, o escriu-la, segons correspongui.
 
 
 
 
 
El conjunt d'activitats que fa l'empresa amb l'objectiu d'augmentar les vendes del producte durant un període curt de temps és la:
-   Promoció
 -   Comunicació
 -   Publicitat
 
 
Segons el nombre de competidors, els mercats es classifiquen:
-   Majoristes i minoristes
 -   Monopolístics, oligopolístics i de competència perfecta.
 -   Internacionals, nacionals, regionals i locals
 
 
El concepte de mercat únic es correspon amb:
-   Un mercat on el preu d'un bé és igual en qualsevol punt del mateix.
 -   Els mercats que treballen exclusivament en EUROS.
 -   Un àrea econòmica en la qual hi ha una lliure circulació de mercaderies, serveis, cabdals i persones.
 
 
En l'etapa de declinació en el cicle de vida d'un producte:
-   Apareixen productes més competitius.
 -   Es produeix l’auge de les campanyes de promoció.
 -   Les vendes s'estabilitzen.
 
 
La variable de màrqueting que té una influència més ràpida sobre les decisions del comprador és:
-   El producte
 -   La promoció
 -   El preu
 
 
Quan parlem de Canals de Distribució ens referim a:
-   La funció financera de l'empresa.
 -   La funció social de l'empresa.
 -   La funció comercial de l'empresa.
 
 
Els majoristes són:
-   Intermediaris comercials que no venen directament al consumidor final.
 -   Empreses fabricadores de grans quantitats de productes.
 -   Intermediaris comercials que compren els productes en grans quantitats per a vendre'ls al consumidor final.
 
 
Les botigues que venen als consumidors finals no poden rebre el nom de:
-   Majoristes
 -   Intermediaris
 -   Detallistes
 
 
Actualment les empreses han de tenir, segons el màrqueting,
-   Una orientació a la producció.
 -   Una orientació al client.
 -   Una orientació al producte.
 
 
Entre els objectius de la investigació de mercat es troben:
-   Identificar i avaluar els segments del mercat.
 -   Identificar els béns de consum no duradors.
 -   Fer una campanya de publicitat.
 
 
El producte, preu, distribució i promoció:
-   Constitueixen el sistema de comercialització.
 -   Són variables la combinació de les quals es coneix com Màrqueting Mix.
 -   Cap de les anteriors és la correcta.
 
 
Per a determinar la quota de mercat d'una empresa, es necessita conèixer:
-   La rendibilitat d'aquesta empresa
 -   La rendibilitat d'aquesta empresa i el de la resta d'empreses que formen el sector.
 -   Les vendes d'aquesta empresa i de la resta d'empreses que formen el sector.
 
 
La quota de mercat és:
-   Una relació entre la xifra de vendes d'una empresa i el total de la xifra de vendes de les empreses del sector.
 -   No és una relació per quocient, és una relació per addició.
 -   Una relació per quocient entre la xifra de venda d'una empresa i el total de la xifra de vendes de l'empresa.
 
 
La publicitat...
-   ... forma part de l’eina de promoció o comunicació.
 -   ... és una eina del màrqueting (una de les “4 P”).
 -   ... forma part de l’eina o estratègia del producte.
 
 
L’objectiu de les relacions públiques és:
-   Augmentar les vendes a curt termini d’un producte concret.
 -   Informar, persuadir i fer recordar un producte.
 -   Millorar la imatge de l’empresa.