Iniciació a l'òptica

Crèdit variable d'iniciació. Ciències de la Naturalesa

Tavi Casellas

Aquest dossier correspon a un crèdit variable tipificat pel Departament d'Ensenyament. Al ser d'iniciació, el poden incorporar al currículum qualsevol alumne d'ESO, a més té una doble vessant, teòrica i pràctica, que el fa molt adequat per a qualsevol tipus d'alumne.

La temàtica que es desenvolupa normalment interessa als alumnes sobretot si tenim en compte que permet explicar molts dels fenòmens i objectes òptics que els alumnes han pogut observar habitualment: l'arc de Sant Martí, la lupa, els miralls, els colors, la refracció, el telescopi...

El crèdit està preparat per a la realització de tres hores setmanals, dues de les quals serien a l'aula i la tercera al laboratori o taller.

Durant les hores a l'aula el professor explica els conceptes i procediments, comenta fenòmens observats i juntament amb els alumnes realitza exercicis escrits.

Al laboratori o taller els alumnes (en grups de 2 o 3) experimenten amb els equips òptics d'ENOSA (o similars). El recull d'experiències proposadesestà en sintonia amb el treball que es va realitzant a l'aula.

Si t'interessa el document sencer (format PDF), te'l pots descarregar passant a visualització de pantalla sencera (fletxa amunt i dreta) i després amb l'opció Baixa del menú Fitxer.