PRESENTACIÓ

Quan es té un cançoner a les mans i es llegeix sobre el pentagrama , és difícil reproduir al moment la melodia i, encara més, escoltar l' harmonia .S'ha de tenir una preparació considerable i, tot i així, s'ha de fer un gran esforç .
Podem argumentar que amb un enregistrament ja està solucionat; però no és el mateix ; escoltar música no és el mateix que llegir-la . A més, moltes cançons les podem tenir escrites però no enregistrades, com és el cas que ens ocupa. La música de Mn. Armengou , que sapiguem , no és altra que la de les partitures sobre paper.
Nosaltres, en aquest treball, hem fet una transcripció fidel del que va escriure l'autor; i la màquina, l'ordinador, s'encarrega de fer el salt ,dels símbols sobre el paper a les vibracions en l'aire. Els receptors tornem a ser nosaltres de manera que captem l'obra visualment (veient el compàs concret que està sonant) i auditiva de forma sincronitzada.
Amb poca estona som capaços d'escoltar les peces escrites i, a més, ho podem fer d'una manera activa: podem manipular el temps, podem canviar la tonalitat...
Hem triat la música de Mn. Armengou per vàries raons, en primer lloc, com que som berguedans, ens ha semblat que havíem de buscar un autor de casa nostre, que ens fos proper.
En segon lloc, havíem de fer una mica de treball d'investigació, que no fos solament transcriure un cançoner que ja estigués fet i aquest cas ens ho permetia ja que la música de Mn.Armengou no està recopilada enlloc. Hi ha cançons seves a diversos reculls, i nosaltres el que hem fet ha estat aplegar-les en aquest treball.
També ha comptat, a l'hora de triar l'autor, el fet que aquest hagués harmonitzat la música de la Patum per a piano.Aquesta és una música que coneixem i que ens agrada i ens ha estat molt plaent copiar-la i escoltar-la.
La relació de peces que presentem és una petita part de l'obra musical de Mn.Armengou. Hem copiat les músiques que ens han estat fàcils de trobar , és a dir, les músiques que altres autors han recollit en els seus treballs i que citem en la seva totalitat.
Segons Joan Casas i Pagerols ( L'Erol nº 22, any 1987, pàg. 43), l'obra musical de Mn.Armengou és prou extensa; cita més de 60 peces, entre sardanes, caramelles, cançons i pregàries .Nosaltres ,de moment, no sabríem on anar-les a buscar, però potser en un futur apareguin i podrem ampliar aquest recull a la totalitat de l'obra de l'autor. Fins aleshores, ens hem de conformar i gaudir llegint ,escoltant i interpretant alguna de les boniques cançons que tenim davant.