Hem participat en un joc de borsa desenvolupat per Expansión Directo a través d'internet.

El joc començava el 5 de març de 2001 i acabava el 30 de març del 2001. Disposàvem d'una quantitat fictícia inicial de 30.000 euros (uns 5.000.000 ptes.) per comprar fictíciament valors que cotitzen en el Mercat Contínuo Nacional o en el Nou Mercat.

Ens vàrem inscriure amb les dades de la professora però totes les operacions de compra-venda d'accions les hem pres d'acord amb la opinió de tot el grup.

Vàrem començar força bé, la primera setmana ens vàrem posicionar en el nombre 467 de 5.000 participants, però la segona ja va ser una altra història. La borsa va patir la tercera caiguda més forta en el que portem d'any, Telefònica, bancs i tecnològics lideraven els descensos, i la major part de la nostra cartera estava composada per aquest valors i ens vàrem posicionar els 2.568, el dijous de la tercera setmana estàvem molt contents per què anàvem en la posició 368 però al acabar la setmana vàrem tornar cap a la posició 2.500, al final del joc la nostra posició ha estat al voltat del 1.600, no està malament, si tenim en compte que és la nostra primera vegada i que ha estat un mes realment dolent per invertir en borsa.

He de dir com a professora que aquest joc ha estat molt engrescador pels alumnes, ja que funcionava amb connexió directa i real amb el mercat borsari i permetia veure la informació dels mercats financers disponible en temps real així com el charts (evolució gràfica) dels diferents valors. A més hi havia premis pels guanyadors i participants.

Per a més informació sobre el tema podeu accedir a la web del joc a traves de l'adreça:

Podeu veure els alumnes un dia a classe invertint i des invertint en valors borsaris, no s'aprecia gaire però en pantalla hi ha la nostra cartera de valors.