Les sessions de treball

Observacions generals

Les sessions s'han d'estructurar en diferents parts per tal de treballar les dificultats que representen els diferents aspectes interpretatius de les cançons.

A més a més hem de tenir en compte que els alumnes han d'anar assolint les diferents tècniques instrumentals i de lectura musical i rítmica per a que el seu progrés en aquest sentit sigui l'adequat.

És per això que les sessions s'han de planificar dedicant l'atenció necessària a tots aquests aspectes.

Lectura musical

A aquest aspecte dedicarem els primers minuts de cada sessió.

Els alumnes faran sobretot lectura rítmica, solfejant sense entonar, diferents exercicis. S'ha de procurar que la dificultat d'aquestes lectures sigui una mica més alta de la que després tinguin les cançons que es muntaran. Això farà que tinguin més facilitat a l'hora d'interpretar i vagin amb més seguretat.

És molt recomanable també fer una lectura prèvia del les cançons que es tocaran abans d'agafar els instruments.

Poliritmies

És molt convenient a cada sessió fer interpretar als alumnes poliritmies amb instruments de percussió de so indeterminat, fent servir mà esquerra i mà dreta de manera que vagin guanyant coordinació motriu i sentit del ritme.

Els instruments de percussió de so indeterminat no representen complicació tècnica de manera que els alumnes es poden concentrar amb més facilitat en la dificultat dels exercicis.

Distribució dels instruments

Els instruments hauran d'estar distribuïts ordenadament i d'una manera semblant a com estan distribuïts en una orquestra:

• Primerament els carillons sopranos, seguits dels contralts.
  • Després anirien els xil·lòfons.
  • Finalment els metal·lòfons i les timbales, bombo, plats i altres percussions de so indeterminat.
.

Altres consideracions

Els alumnes han d'anar canviant de lloc de manera que s'acostumin a tocar tots els instruments.

És important que, si és possible, tots els alumnes estiguin actius. Els que no tinguin instrument per acompanyar poden interpretar la melodia amb la flauta.

També poden marcar la pulsació instruments senzills com a per exemple les claus o les xinxines... però sempre en un segon pla.