GUIA DIDÀCTICA |
Introducció • • Els alumnes
hauran de tenir alguns coneixements previs com: - Coneixements
bàsics a nivell d’usuari d’informàtica i de navegació per internet. - Coneixements
bàsics sobre el medi ambient. • Els principals objectius curriculars que
es volen assolir són: - Estudiar els diferents tipus d’impactes
ambientals, així com les seves característiques, causes i conseqüències. - Identificar part dels impactes ambientals que
afecten al planeta i plantejar possibles solucions. - Prendre consciència dels principals problemes
que afecten a la conservació de la natura. - Fomentar la cooperació i el treball en equip. - Utilitzar adequadament els principals programes
informàtics, així com la xarxa d’Internet per obtenir informació i saber
analitzar la informació obtinguda. • Per a la seva realització, es necessari que els
alumnes tinguin assolides unes competències bàsiques en l'ús de les TIC:
- Navegació per Internet. - Captura i inserció d’imatges en un document. - Ús de processadors de textos. - Ús de programes de realització de presentacions. Organització • El temps previst per la realització de les
quatre activitats proposades és de 4 sessions d’uns 45 minuts de durada. Les
tres primeres sessions per a realitzar la recerca d'informació i preparar
cada una de les tres activitats, i la darrera per a finalitzar els treballs i
preparar l'exposició oral. Per tant, s'ha de preveure quan volem que es
realitzi l'exposició oral, si en aquesta quarta classe o en una altre sessió.
Finalment hem de determinar en quin moment realitzem l'avaluació, que pot ser
a posteriori. • Les activitats es portaran a terme mitjançant el
treball en petits grups, de 3 o 4 persones, en funció dels alumnes que
tinguem a classe i dels recursos informàtics de què es disposi. Una
possibilitat a tenir en compte és la realització d'aquesta activitat durant
les hores partides de què disposa l'àrea de ciències de la naturalesa. • El lloc adient per la realització d'aquesta
activitat, és l'aula d'informàtica, però s'ha de tenir present que
necessitarem un espai de treball per a poder realitzar els murals. • El material previst és: - Ordinadors amb accés a internet (un per cada
grup de 3-4 alumnes) - Processador de textos (Word u OpenOffice writer) - Programa per elaborar presentacions (Power point
o algun altre) - Una impresora. - Estris per escriure, retallar, dibuixar… Avaluació • Aquesta WebQuest serà avaluada des de dos
aspectes diferents. Pel professor mitjançant Cal tenir en compte que són importants tant els
procediments, els fets i conceptes com les actituds envers les feines
encomanades, els companys i el professor. • Si heu utilitzat aquesta WebQuest i em voleu fer
arribar comentaris ho podeu fer a la
següent adreça: pilarstarp@hotmail.com. |