El carrilet d'Olot a Girona no va patir mai accidents massa greus. El que ho fou més va succeir el 16 de maig del 1946.
Un detall de com
van quedar els vagons del carrilet
Fotografia: Josep
Amargant
Aquestes fotos les va fer el senyor
Josep Amargant el matí del dia 16 de maig del 1946. Ell va ser qui
va donar la sortida al tren de l’estació de Girona. Era un tren
especial del Grup Excursionista i Esportiu Gironí (GEIEG) que anava
cap a Cogolls. Va marxar molt aviat al matí. Al cap de poca estona
sonà el telèfon i era el cap d’estació de Bescanó
que l’avisava que el tren havia caigut a l’aigua i que cridés les
ambulàncies per socòrrer els ferits. Ell així ho va
fer i després va agafar la bicicleta i va pedalar cap a Bescanó.
Per sort no va morir ningú. El maquinista, que es deia Josep Margó
i el fogoner, en Joaquim Pons, van haver d’escapar-se nedant. Per sort
en veure la via desviada van demanar frens i van poder saltar de la màquina.
Els que anaven al furgó van tenir la sort que en caure a l’aigua
les portes es van obrir, perquè si no haurien mort ofegats.
Dues imatges dels treballs per "pescar" la màquina
del riu
Fotografies: Ramon Torrent i Panosa
Les tasques de recuperació
de la màquina caiguda al riu van ser molt laborioses. L'empresa
que s'en va encarregar d'aquest rescat fou la Companyia Remi. Mentre es
feien aquests treballs els passatgers havien de fer un canvi de tren, perquè
el trànsit estava interromput.