EL FERROCARRIL: EL FUTUR

El futur sembla molt favorable per aquest mitjà de transport: darrerament s'estan invertint quantioses sumes de diners en inversions per tal de dissenyar i executar les línies de gran velocitat que han de permetre escurçar notòriament el temps invertit en els recorreguts principals.

De tota manera no tot està encaminat a aquesta nova xarxa que competirà en comoditat, temps i preu amb l'avió en distàncies mitjanes. També es fan grans inversions en la xarxa principal de rodalies de les grans ciutats, perquè el transport a les grans àrees urbanes ha de basar-se en el transport públic de cares a afavorir la mobilitat sostenible i a fer unes ciutats més acollidores.

Cal reivindicar la recuperació d'antics traçats en desús que avui poden recobrar la funció de via de comunicació a rel de les noves necessitats de transport. En serien exemples la reobertura d'antics trams a Mallorca i a la zona nord de la comunitat de Castilla y León, o bé l'anunci de recuperació del cremallera de Montserrat.

En la mateixa línia cal vetllar pel manteniment en condicions òptimes de la xarxa amb un trànsit més dèbil, perquè aquestes línies serveixen zones poc poblades però són peça bàsica pel desenvolupament present i futur d'aquestes regions. En el cas de Catalunya cal invertir en la millora de la seguretat, comoditat i freqüència de les línies de RENFE que fan els trajectes Lleida - La Pobla de Segur, Barcelona - Vic - Ripoll - Puigcerdà i Lleida - Manresa - Barcelona.

Pàgina principal