ACCESS - NIVELL 3
Capítol 2 - Consultes amb taules relacionades

Utilitzarem aquestes consultes quan les dades que volem veure en el resultat d'una consulta estan repartides en diverses taules, per exemple si volem un llistat dels llibres prestats on surti el títol del llibre i el nom i el telèfon del soci. A la taula de llibres tenim el codi del soci a qui s'ha prestat el llibre i el seu títol, però el nom i el telèfon del soci es troben a la taula de socis.

El sistema per realitzar consultes quan tenim taules relacionades és molt semblant al que vam veure en el capítol Consultes bàsiques de selecció però en lloc de seleccionar només una taula, haurem de seleccionar totes les taules que contenen dades necessàries per la consulta, o sigui, els camps que volem veure i els camps que contenen les condicions.

Els següents passos són idèntics:
- Arrossegar els camps que intervenen a la consulta cap a la zona inferior
- I
ndicar si volem veure el resultat ordenat per algun camp
- Desmarcar els camps que no volem que es vegin a la consulta
- Posar les condicions en els camps adequats

A la figura es pot veure com quedarà la consulta per veure els llibres prestats.

Fixeu-vos que hem agafat els camps Titol i DNI Soci de la taula Llibres i els camps Nom i Telèfon de la taula Socis.

També hem indicat que volem ordenar alfabèticament segons el nom del soci.

El camp DNI Soci no cal que es vegi a la consulta , per això l'hem desmarcat, però el necessitem per posar la condició Not Null. Això vol dir que han d'aparèixer tots els registres que en el camp DNI Soci no tingui un valor nul, o sigui, que no estigui en blanc.

ApuntsOfficeAccess
ÍndexSegüent