Àrea de Coneixement del Medi Social ( Cicle Mitjà d'Educació Primària)

VOLS CONÈIXER ELS PAISATGES?


ORIENTACIONS DIDÀCTIQUES

ACTIVITATS PRÈVIES.

  • Per iniciar l'activitat, es pot fer referència a sortides, jocs amb fotografies de paisatges, postals...les seves pròpies experiències..
  • El joc del Cilc relleu que hi ha a la pàgina principal proposat com activitat d'avaluació final, es pot utilitzar també en iniciar l'activitat, com a valoració dels coneixement previs. El sistema d'informes del Clic, permet comparar l'avaluació Inicial amb la final

ACTIVITATS D'APRENENTATGE

  • Des de la pàgina principal, el format interactiu que proposa aquesta unitat didàctica, permet iniciar l'activitat a partir del paisatge que més motivació desperti, o la selecció del paisatge de l'entorn proper.
  • L'alumne pot anar descobrint els diferents elements que configuren els diferents paisatges de muntanya, plana i costa, a partir de la imatge, o del vocabulari.
  • Els diferents paisatges es poden observar amb fotografies
  • Els tres mapes, ens permeten situar els tres tipus de paisatges observats i ens presenta les unitats de relleu més importants de Catalunya

ACTIVITATS D'AVALUACIÓ

  • L' activitat d'avaluació finals proposa com un joc a partir del Cilc relleu que hi ha a la pàgina principal ,
OBJECTIUS DIDÀCTICS

· Reconèixer els diferents tipus de paisatges naturals.
· Conèixer les unitats de relleu i els paisatges de Catalunya
· Relacionar conceptes amb el seu significat.

· Comparar imatges de diferents paisatges.
· Interpretar un mapa de relleu.
· Habituar-se a la consulta i utilització de mapes i fotografies.
· Descriure les diferents formes de relleu que conformen els paisatges.
· Interessar-se pel relleu de l'entorn proper.
· Buscar informació sobre paisatges de diferents localitats catalanes.
· Observar paisatge natural, sense cap acció humana.
· Utilitzar els instruments i recursos de la tecnologia de la informació per obtenir informacions, emmagatzemar-les, recuperar-les, processar-les i presentar-les
.

CONTINGUTS
Procediments
Fets i conceptes
Actituds, valors i normes

Observació directa i indirecta de paisatges diversos.
* Descripció i diferenciació de paisatges de muntanya,plana i costa.

-Orientació i reconeixement d'elements sobre mapes i plànols.
Identificació de les principals formes de relleu..
* Comparació de dues imatges diferents del mateix paisatge.
* Interpretació d'un mapa de relleu.
--Estudi del relleu de l'entorn proper.

Recerca d'informació sobre la unitat de relleu .

- -El paisatge natural

El paisatge natural condicionat pel relleu, paisatges de muntanyes, paisatges de plana i paisatges de costa.

El relleu: muntanyes, planes, costes.-

- Elements que conformen els diferents tipus de relleu


. Unitats de relleu de Catalunya

Respecte a elements dels paisatges
* Interès per conèixer les principals formes de relleu.

* Valoració de la importància de saber llegir i interpretar un mapa .

* Respecte a les intervencions i postulats d'altri en els debats.

* Voluntat per investigar i esbrinar.
* Consciència que els recursos naturals són limitats.
* Interès per no malmetre la natura.
* Valoració de la natura neta i .

INICI

Autors: Pere Solana Castells i Mª Victoria Pérez Zafón

Millors prestacions amb Internet Explorer

 

PAISATGE DE MUNTANYA

PAISATGE DE PLANA