Les primeres setmanes a l’aula de P-3

La llar d’infants és com una casa amb molts nens i nenes. En canvi, per als més petits i petites, l’escola d’entrada resulta diferent: un edifici més gran, amb nens i nenes més grans que ells, amb molts adults,...

Al principi el funcionament i el ritme de l’aula de P-3 és més proper a una llar d’infants que a una escola. Per als nens i nenes que ja han anat al primer cicle d’educació infantil és important que hi hagi aquesta semblança entre la llar d’infants i l’escola. Per als nens i nenes que no hi han anat també és molt necessària aquesta similitud perquè els facilitarà l’adaptació.

Podríem dir que segurament cap inici de curs es viu tan intensament com el de P-3, fins i tot per a aquells nens i nenes que abans ja han anat a la llar d’infants. És intens per als nens i nenes, per als pares/mares i també per als mestres. Fa falta temps per poder anar experimentant totes aquestes emocions: la separació dels pares, descobrir noves persones i un nou espai, anar agafant confiança. Fins que l’escola també els resultarà gratificant i serà una font de vivències positives.