NIVELL: Adreçada preferentment a 1r d'ESO, però pot servir per reforçar coneixements a cursos superiors de l'ESO.
MATERIAL: Per a la construcció del calendari solar:
- Fullola (com a mínim 50cmx50cm)
- Gnònom o perfil de fusta d'uns 25 cm
- Brúixola
- Llapis
Per fer les activitats:
- Gomets (opcional, es poden fer les marques amb un llapis)
- Imprimir la fitxa d'activitats
CONSTRUCCIÓ: Per a la construcció del calendari solar:
- Es dibuixen a la fullola els punts cardinals i el punt on col·locarem el gnòmon.
- Es serra el perfil de fusta deixant uns 25cm per fer el gnòmon. El perfil haurà de tenir una base suficientment ampla per sostenir-se per si mateix.
METODOLOGIA: Una vegada heu realitzat la 1ª sessió i la presa de dades es fan les activitats finals.
TEMPORALITZACIÓ: Per observar com canvia la posició del sol d'una estació a altra és necessari un període de temps superior al mes.
ESPAI: Aula d'informàtica, pati i aula.
AVALUACIÓ: Aquesta és la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.
|
FLUIX (2 punts) |
REGULAR (5 punts) |
BÉ (6 punts) |
MOLT BÉ
(8 punts) |
EXCEL·LENT
(10 punts) |
PUNTUACIÓ |
RECERCA D'INFORMACIÓ |
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats. |
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients. |
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar. |
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients. |
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors. |
|
ACTITUD DURANT EL TREBALL |
Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. |
En general participa en el treball. |
Activa i positiva. |
Activa, positiva i sense distraccions. |
Activa, positiva i col·laboradora. |
|
PRESENTACIÓ |
Descurada i no atractiva. |
Correcta però poc atractiva. |
Acurada i visual. |
Ben treballada i visualment atractiva. |
Ben treballada, atractiva i original. |
|
CRITERIS D'AVALUACIÓ |
No sap distingir quina és la inclinació dels raigs solars. |
Sap distingir les inclinacions però no les relaciona amb l'estació de l'any. |
Sap distingir les inclinacions, les estacions de l'any i quan la radiació solar és més intensa. |
Contesta bé totes les preguntes però el mapa no el relaciona amb el projecte. |
Contesta tot bé i entén i situa les zones climàtiques i els climes. |
|
PUNTUACIÓ TOTAL |
|
ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:
- Fes un mapa del món situant les zones climàtiques i els climes del món.
|