PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Climogrames
 

NIVELL: Adreçada preferentment a 1r d'ESO, però pot servir per reforçar coneixements a cursos superiors de l'ESO.

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet amb un navegador (Mozilla o Internet explorer)

METODOLOGIA: Se suposa que ja heu explicat el tema a classe, per tant es fa una petita introducció per explicar el que farem a l'aula d'informàtica i com es presenta la feina. Mentrestant, passeu per cada ordinador i vegeu el ritme de cada grup, resoleu els dubtes que puguin tenir i comproveu-ne el progrés.

Per finalitzar aquesta activitat i com eina engrescadora hi ha un videojoc didàctic. Si tenim en compte que pocs alumnes no es senten atrets pels videojocs, aquesta potent eina ens pot resultar força útil. Més informació a l'apartat Recursos.

TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe, poden fer l'activitat amb una sessió de 50 minuts. El climograma el poden fer com a deures a les seves cases.

ESPAI: Aula d'informàtica i si no dóna temps fins i tot a casa del propi alumne.

AVALUACIÓ: Aquesta és la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.

FLUIX (2 punts)
REGULAR (5 punts)
BÉ (6 punts)

MOLT BÉ

(8 punts)

EXCEL·LENT

(10 punts)

PUNTUACIÓ
RECERCA D'INFORMACIÓ
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats.
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients.
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar.
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients.
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors.
 
ACTITUD DURANT EL TREBALL Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. En general participa en el treball. Activa i positiva. Activa, positiva i sense distraccions. Activa, positiva i col·laboradora.  
PRESENTACIÓ Descurada i no atractiva. Correcta però poc atractiva. Acurada i  visual. Ben treballada i  visualment atractiva. Ben treballada, atractiva i original.  
CRITERIS D'AVALUACIÓ No sap les definicions ni fer els climogrames. Sap les definicions però no sap fer els climogrames. Sap les definicions. Els climogrames no respecten la doble escala o falten títols. Sap les defincions, els climogrames estan correctes. Sap les defincions, els climogrames estan correctes i esbrina el tipus de clima.  
PUNTUACIÓ TOTAL  

ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ: