PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: El comentari d'una fotografia*

NIVELL: 1r d'ESO (es pot treballar amb d'altres nivells)

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet amb un navegador (Mozilla o Internet explorer)

METODOLOGIA: La realització de comentaris de fotografies és una eina bàsica que tot alumne ha de dominar per aprendre a aprendre, per tant aquesta activitat està recomanada per qualsevol nivell de l'ESO. L'activitat la pot fer l'alumne de manera autònoma, amb una breu explicació inicial sobre el que es farà a l'aula d'informàtica ja seria suficient, posteriorment es tria un parell d'alumnes per corregir l'activitat a la pissarra.

* A l'activitat "Paisatges d'Espanya" les fotos que s'ha de comentar és la d'un paisatge d'Espanya que pateixi un fort impacte ambiental. El collage haurà de ser de paisatges d'Espanya desfavorables per a l'ocupació humana o que tinguin un fort impacte ambiental.

TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe, poden fer l'activitat amb una sessió de 50 minuts.

ESPAI: Aula d'informàtica i si no dóna temps fins i tot a casa del propi alumne.

CRITERIS D'AVALUACIÓ No sap fer el comentari de la fotografia. El comentari és incomplet. Fa el comentari però no sap quin clima i tipus de paisatge és. Fa correctament el comentari però no el collage. Collage i comentari correctes.

• Comenta aquesta imatge.