PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Les edats històriques (temps i recompte)

NIVELL: 1r. d'ESO

RECURSOS: Els requeriments informàtics són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet.

METODOLOGIA: L'activitat busca reforçar els coneixements dels alumnes en especial a les primeres classes d'Història. Més aviat és repassar aspectes ja estudiats a primària i que moltes vegades es donen per assolits quan no és del tot així. Per tant es recomana fer l'activitat després de les sessions introductòries de la part d'Història.

TEMPORALITZACIÓ: Una sessió d'uns 50 minuts. En cas de no finalitzar l'activitat a classe es pot acabar a casa.

ESPAI: Aula d'informàtica.

CRITERIS D'AVALUACIÓ No sap distingir les etapes històriques Sap les etapes però no sap escriure els números romans Sap les etapes i escriu bé els números romans però sap a quin segle o mil·leni pertanyen els anys. Domina el recompte però no relaciona bé els segles amb les etapes. Tot està bé.

• Escriu en numeració romana els 100 primers números.
  • Ordena cronològicament: Edat Mitjana, Edat Antiga, Edat Contemporània, Prehistòria i Edat Moderna.
  • Digues a quin segle i edat pertanyen aquestes dates:
    ANY
    SEGLE