PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Els moviments de la Terra

NIVELL: 1r. d'ESO.

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet amb un navegador (Mozilla o Internet explorer)

METODOLOGIA: Moltes vegades ens trobem que a molts alumnes els és difícil assimilar els moviments que realitza la Terra. Aquesta activitat pretén reforçar aquests aspectes. Es treballa per parelles i al final de la classe han de lliurar la fitxa de treball.

TEMPORALITZACIÓ: Una sessió de 30 minuts a l'aula d'informàtica.

CRITERIS D'AVALUACIÓ No sap quines són les principals coordenades. Només distingeix el meridià 0 i l'equador. Reconeix les principals línies de referència. Reconeix les principals línies de referència i la latitud i la longitud. Compren tots els conceptes i entén el concepte hora solar.

• Sobre un globus terraqui dibuixa les principals línies de referència.
  • Defineix els conceptes longitud i latitud.