PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Els exèrcits del faraó

NIVELL: 1r d'ESO.

RECURSOS: Necessiteu una televisió i un DVD per reproduir el vídeo"Els exèrcits del faraó ", els requeriments informàtics són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet.

El programari necessari és un processador de textos (Word), un programa de dibuix senzill (Paint) i un navegador (Mozilla o Internet explorer). O encara millor podeu utilitzar el paquet ofimàtic OpenOffice, de lliure distribució, que es pot descarregar a www.softcatala.org.

METODOLOGIA: L'activitat està plantejada com una activitat d'ampliació per tant es recomanable fer-la una vegada s'ha explicat el tema de l'Antic Egipte. En la primera sessió és passa el vídeo. A la segona sessió es fa l'activitat amb l'ordinador, s'hauria d'explicar breument alguns conceptes sobre l'ús del correu electrònic i la tramesa de fitxers adjunts ja que la fitxa s'ha de lliurar per correu electrònic.

TEMPORALITZACIÓ: Són necessàries 2 sessions d'uns 50 minuts, una per passar el vídeo i l'altra per fer l'activitat amb l'ordinador. En cas de no finalitzar l'activitat a classe es pot acabar a casa.

ESPAI: Aula de vídeo. i aula d'informàtica.

CRITERIS D'AVALUACIÓ El correu electrònic no ha arribat Arriba el correu però no l'arxiu adjunt Només contesta correctament el nom del faraó i la funció que feia Tot està bé però la piràmide no Tot està bé.

• Fes una piràmide social de l'antic Egipte.
  • Explica les caracerístiques principals dels seus grups socials.