PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Gladiator

NIVELL: 1r d'ESO.

RECURSOS: Necessiteu una televisió i un DVD per reproduir la pel·lícula"Gladiator", la podeu trobar a la mediateca dels Centres de Recursos Pedagògics. Els requeriments informàtics són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet.

METODOLOGIA: L'activitat està plantejada com una activitat d'ampliació per tant es recomanable fer-la una vegada s'ha explicat el tema de l'antiga Roma. En les dos primeres sessions es passa el vídeo (durada de 110 minuts). A la tercera sessió es fa l'activitat amb l'ordinador, s'hauria d'explicar breument alguns conceptes sobre l'ús del correu electrònic i la tramesa de fitxers adjunts ja que la fitxa s'ha de lliurar via e-mail.

TEMPORALITZACIÓ: Són necessàries 2 sessions d'uns 60 minuts per passar el vídeo i una tercera per fer l'activitat amb l'ordinador. En cas de no finalitzar l'activitat a classe es pot acabar a casa.

CRITERIS D'AVALUACIÓ No ha arribat el correu electrònic Sap qui eren els bàrbars i quin sistemes polítics van haver a Roma També reconeix en quin sistema transcorre l'acció de la pel·lícula Tot és correcte però l'informe sobre els esclaus és massa breu. Tot està bé

• Quines van ser les etapes de l'antiga roma.
  • Qui eren els bàrbars?
  • Com van dividir l'imperi els romans?
  • Quin paper feien els esclaus?