NIVELL: 1r d'ESO.
RECURSOS: Necessiteu una televisió i un DVD per reproduir la pel·lícula"Gladiator", la podeu trobar a la mediateca dels Centres de Recursos Pedagògics. Els requeriments informàtics són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet.
METODOLOGIA: L'activitat està plantejada com una activitat d'ampliació per tant es recomanable fer-la una vegada s'ha explicat el tema de l'antiga Roma. En les dos primeres sessions es passa el vídeo (durada de 110 minuts). A la tercera sessió es fa l'activitat amb l'ordinador, s'hauria d'explicar breument alguns conceptes sobre l'ús del correu electrònic i la tramesa de fitxers adjunts ja que la fitxa s'ha de lliurar via e-mail.
TEMPORALITZACIÓ: Són necessàries 2 sessions d'uns 60 minuts per passar el vídeo i una tercera per fer l'activitat amb l'ordinador. En cas de no finalitzar l'activitat a classe es pot acabar a casa.
ESPAI: Aula d'informàtica.
AVALUACIÓ: Aquesta és la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.
|
FLUIX (2 punts) |
REGULAR (5 punts) |
BÉ (6 punts) |
MOLT BÉ
(8 punts) |
EXCEL·LENT
(10 punts) |
PUNTUACIÓ |
RECERCA D'INFORMACIÓ |
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats. |
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients. |
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar. |
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients. |
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors. |
|
ACTITUD DURANT EL TREBALL |
Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. |
En general participa en el treball. |
Activa i positiva. |
Activa, positiva i sense distraccions. |
Activa, positiva i col·laboradora. |
|
PRESENTACIÓ |
Descurada i no atractiva. |
Correcta però poc atractiva. |
Acurada i visual. |
Ben treballada i visualment atractiva. |
Ben treballada, atractiva i original. |
|
CRITERIS D'AVALUACIÓ |
No ha arribat el correu electrònic |
Sap qui eren els bàrbars i quin sistemes polítics van haver a Roma |
També reconeix en quin sistema transcorre l'acció de la pel·lícula |
Tot és correcte però l'informe sobre els esclaus és massa breu. |
Tot està bé |
|
PUNTUACIÓ TOTAL |
|
ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:
- Quines van ser les etapes de l'antiga roma.
- Qui eren els bàrbars?
- Com van dividir l'imperi els romans?
- Quin paper feien els esclaus?
|