PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Mapes conceptuals
 

NIVELL: 3r d'ESO (aquest és el grup més adient per treballar amb aquesta tècnica d'estudis però es pot treballar amb d'altres nivells)

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet.

METODOLOGIA: La realització de mapes conceptuals és una eina bàsica que tot alumne ha de dominar per aprendre a aprendre, per tant aquesta activitat està recomanada per qualsevol nivell de l'ESO però en especial és recomenable començar a 3r. d'ESO. L'activitat la pot fer l'alumne de manera autònoma, amb una breu explicació inicial sobre el que es farà a l'aula d'informàtica ja seria suficient, posteriorment es tria un parell d'alumnes per corregir l'activitat a la pissarra. Aquí és important que l'alumne reflexioni i vegi les avantatges d'aquest sistema.

TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe, poden fer l'activitat amb una sessió de 50 minuts.

ESPAI: Aula d'informàtica i si no dóna temps fins i tot a casa del propi alumne.

AVALUACIÓ: A aquesta activitat és més important ensenyar i estimular als alumnes en aquesta tècnica que la pròpia avaluació. De totes maneres es pot valorar amb la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.

FLUIX (2 punts)
REGULAR (5 punts)
BÉ (6 punts)

MOLT BÉ

(8 punts)

EXCEL·LENT

(10 punts)

PUNTUACIÓ
RECERCA D'INFORMACIÓ
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats.
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients.
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar.
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients.
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors.
 
ACTITUD DURANT EL TREBALL Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. En general participa en el treball. Activa i positiva. Activa, positiva i sense distraccions. Activa, positiva i col·laboradora.  
PRESENTACIÓ Descurada i no atractiva. Correcta però poc atractiva. Acurada i  visual. Ben treballada i  visualment atractiva. Ben treballada, atractiva i original.  
CRITERIS D'AVALUACIÓ No segeuix els passos. Segueix els passos però no són correctes. Localitza les idees principals però no sap obtenir paraules claus. Les relacions no són lògiques. Tot està correcte.  
PUNTUACIÓ TOTAL  

ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:

  • Fes un mapa conceptual explicant la jerarquia de l'equip docent del teu centre escolar.