PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Mapes conceptuals (2ª part)

NIVELL: 3r d'ESO (aquest és el grup més adient per treballar amb aquesta tècnica d'estudis però es pot treballar amb d'altres nivells)

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet.

METODOLOGIA: La realització de mapes conceptuals és una eina bàsica que tot alumne ha de dominar per aprendre a aprendre, per tant aquesta activitat està recomanada per qualsevol nivell de l'ESO però en especial és recomenable començar a 3r. d'ESO. L'activitat la pot fer l'alumne de manera autònoma, amb una breu explicació inicial sobre el que es farà a l'aula d'informàtica ja seria suficient, posteriorment es tria un parell d'alumnes per corregir l'activitat a la pissarra. Aquí és important que l'alumne reflexioni i vegi les avantatges d'aquest sistema.

TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe, poden fer l'activitat amb una sessió de 50 minuts.

AVALUACIÓ: A aquesta activitat és més important ensenyar i estimular als alumnes en aquesta tècnica que la pròpia avaluació. De totes maneres es pot valorar la fitxa i el treball fet a l'aula.