PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Les muntanyes més altes del món

NIVELL: 1r. d'ESO.

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet amb un navegador (Mozilla o Internet explorer)

METODOLOGIA: Es tracte de conèixer les muntanyes més altes i de fomentar la curiositat geogràfica dels alumnes. La unitat està preparada perquè l'alumnat la pugui fer de manera totalment autònoma i no cal una explicació prèvia, només abans de passar a l'aula d'informàtica seria convenient explicar les pautes a seguir per iniciar l'activitat.

Al finalitzar l'activitat i amb l'objectiu d'engrescar l'alumnat a ampliar els seus coneixements geogràfics hi ha un joc en línia. Si voleu conèixer les moltes possibilitats que ofereixen alguns videojocs aneu a l'apartat de recursos.

TEMPORALITZACIÓ: Amb una sessió de 30 minuts a l'aula d'informàtica ha hi ha prou.

ESPAI: Aula d'informàtica.

AVALUACIÓ: Aquesta és la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.

FLUIX (2 punts)
REGULAR (5 punts)
BÉ (6 punts)

MOLT BÉ

(8 punts)

EXCEL·LENT

(10 punts)

PUNTUACIÓ
RECERCA D'INFORMACIÓ
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats.
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients.
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar.
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients.
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors.

ACTITUD DURANT EL TREBALL Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. En general participa en el treball. Activa i positiva. Activa, positiva i sense distraccions. Activa, positiva i col·laboradora.
PRESENTACIÓ Descurada i no atractiva. Correcta però poc atractiva. Acurada i  visual. Ben treballada i  visualment atractiva. Ben treballada, atractiva i original.
CRITERIS D'AVALUACIÓ No estan les muntanyes. Estan les muntanyes però no estan bé els continents La localització és incorrecta La taula està bé però no estan ben situades al mapa Tot està correcte.
PUNTUACIÓ TOTAL

ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:

• A un mapa del món ubica: Els continents, els oceans, la serralada de l'Himalaia, els Andes, els Alps, els Pirineus, les muntanyes rocalloses.