PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Paisatges del món

NIVELL: 1r d'ESO.

RECURSOS: Els requeriments informàtics són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet. El programari necessari és el programa Google Earth que es pot descarregar gratis (amb qualsevol buscador també es pot fer), un processador de textos (Word) i un navegador (Mozilla o Internet explorer). O encara millor podeu utilitzar el paquet ofimàtic OpenOffice, de lliure distribució, que es pot descarregar a www.softcatala.org.

METODOLOGIA: Se suposa que ja heu explicat el tema a classe, per tant es fa una petita introducció per explicar el que farem a l'aula d'informàtica i com es presenta la feina. Mentrestant, passeu per cada ordinador i vegeu el ritme de cada grup, resoleu els dubtes que puguin tenir i comproveu-ne el progrés.

TEMPORALITZACIÓ: Encara que el temps de durada depèn molt del ritme del grup classe, poden fer l'activitat amb una sessió de 50. En cas de no acabar la feina el poden fer com a deures a les seves cases.

CRITERIS D'AVALUACIÓ No situa bé les dades. Només situa bé els països i les fotos. Situa bé els països, les fotos i la vegetació. Situa bé els països, les fotos, la vegetació i el clima. Tot està correcte.

• A un mapa del món ubica els paisatges següents: Polar, alta muntanya, desert càlid, mediterrani, continental, atlàntic i selva.