PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT: Les restes romanes a Catalunya
 

NIVELL: 1r. d'ESO.

RECURSOS: Els requeriments de maquinari i programari que necessiteu són un ordinador per cada un o dos alumnes amb connexió a internet amb un navegador (Mozilla o Internet explorer)

METODOLOGIA: Es tracte de conèixer el patrimoni arqueològic de Catalunya, visitant les pàgines webs han de completar el qüestionari. Es treballa per parelles i al final de la classe han de lliurar la fitxa de treball.

TEMPORALITZACIÓ: Amb una sessió de 50 minuts a l'aula d'informàtica ha hi ha prou.

ESPAI: Aula d'informàtica.

AVALUACIÓ: Aquesta és la rúbrica d'avaluació, és convenient que l'alumnat la llegeixi perquè conegui els criteris d'avaluació.

FLUIX (2 punts)
REGULAR (5 punts)
BÉ (6 punts)

MOLT BÉ

(8 punts)

EXCEL·LENT

(10 punts)

PUNTUACIÓ
RECERCA D'INFORMACIÓ
Poc esforç en la recerca i pobresa dels materials trobats.
S'aprecia un esforç en la recerca dels materials utilitzats, tot i que no sempre són els més adients.
En general hi ha hagut un esforç a buscar els materials i s'han sabut seleccionar.
La recerca ha estat acurada i els material trobats són els adients.
S'ha fet una bona recerca de materials i s'han triat els millors.
 
ACTITUD DURANT EL TREBALL Passivitat i tendència a distreure's o crear conflictes. En general participa en el treball. Activa i positiva. Activa, positiva i sense distraccions. Activa, positiva i col·laboradora.  
PRESENTACIÓ Descurada i no atractiva. Correcta però poc atractiva. Acurada i  visual. Ben treballada i  visualment atractiva. Ben treballada, atractiva i original.  
CRITERIS D'AVALUACIÓ No ha trobat cap resta Ha trobat alguna resta però no sap què és Les troba i identifica però no les descriu bé Hi ha algun error de localització o falta alguna resta Tot està bé  
PUNTUACIÓ TOTAL  

ACTIVITATS DE REFORÇ O RECUPERACIÓ:

  • Indica al mapa algunes de les principals ciutats de l'epoca romana a Catalunya.
  • Explica alguna resta arquològica que hagi a Catalunya de l'època romana.