-
-
Presentació de l'activitat, es pot explicar a l'aula o a l'aula d'informàtica segons la disponibilitat que es tingui.
-
Es presenten els grups de treball; cada integrant de l'equip tria un rol de treball i es planifica la feina. (Espai aula o aula d'informàtica)
-
Es treballa a l'aula d'informàtica.
-
Es treballa a l'aula d'informàtica o a casa com a deures.
-
Es lliuren els treballs.
NIVELL: 1r d'ESO
- ASSIGNATURA: Ciències Socials
- TEMPORALITZACIÓ: Aproximadament unes 5 sessions repartides així
-
Situar l’origen de l’ésser humà en la prehistòria; conèixer-ne l’evolució física i l’expansió pel planeta.
-
Estudiar l’evolució de la prehistòria als territoris catalans.
-
Analitzar els principals jaciments situats als territoris de Catalunya i valorar-ne la significació per al coneixement de la prehistòria.
-
Distingir les diferents etapes de la prehistòria i reconèixer-ne les característiques que les defineixen.
-
Reconèixer i comprendre les primeres manifestacions artístiques de la història de la humanitat.
-
Explicació de l’estudi de la prehistòria i de la feina de l’arqueòleg.
-
Descripció del procés d’hominització.
-
Consideració per l’art paleolític, i valorar-lo per tres raons: pel valor artístic, perquè expressa els gustos, les necessitats i els sentiments d’una època, i perquè és el reflex de la creativitat humana.
1. Competències generals
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre
2. Competències específiques
- Competència cultural i artística
- Competència temporal
- ESPAI RECOMENAT: Aula i aula d'informàtica
- GRUPS: De 4 o de 3.
- MATERIAL: Ordinadors amb connexió a internet i programari a nivell ususari.