Transformació de moviment giratori en rectilini amb Blender

Aquesta és la solució proposada en el curset sobre Blender de juliol de 2007



Creem a partir d'un cub la biela i l'anomenem "biela", i a partir d'un cilindre el volant, anomenant-lo "volant".

El centre de la biela el situem al punt d'articulació (seleccionat l'objecte, situar primer el cursor i prémer 'Center Cursor')




Al punt d'articulació biela-volant creem (space) un objecte Empty, i el fem “fill” del volant (seleccionar primer l'Empty i amb Alt seleccionar també el volant, i prémer ctrl-p)

A la biela li posem una constricció “copy location” de l'Empty




Creem dos objectes empty sobre l'eix x, i els anomenem Empty1 i Empty2.

A l'Empty2 li posem la constricció “copy location” de l'Empty1, però només pels eixos Y i Z.




Situem l'Empty2 al punt d'articulació entre la biela i la tija (o pistó), i el fem fill de la biela.

A la biela li fem una constricció 'trak to' del Empty2, segon l'eix -X

Finalment s'ha afegit una tija, el seu centre a sota de l'articulació del volant, i amb la constricció 'copy location' de la biela només per l'eix X




Fem rotar el volant per comprovar el funcionament.