|
|||||||
Continguts
|
EXPRESSIÓ L'argumentació |
PAÍS La societat |
SINTAXI L'oració: la seva estructura, els seus tipus i les seves funcions |
MORFOLOGIA Els pronoms |
NORMATIVA LINGÜÍSTICA
F17. En davant d'infinitiu F18. Hi ha /hi havia, sense plural F19. Flexió dels determinants: quant / tant/ molt / poc F20. Flexió deels determinants: gaire / bastant
|
Fets i conceptes |
- Definició de l'argumentació - La tesi. - L'estructura de l'argumentació - Tipus de textos argument. |
- La participació en la història de Catalunya (des de la 2a. República fins a la democràcia) - La societat actual de Catalunya. Reptes . - Civisme i actituds positives per a la construcció |
- Complements del verb: diferents tipus de verb / diferents possibles complements (continuació) - L'estructura de l'oració: tipus d'oracions |
- Els pronoms . Definició i classificació. |
|
Procediments |
- Recerca i enriquiment del lèxic - Pensament i discussió . - Confecció d'esquemes i iniciació de redaccions argumentatives - Comentaris de text |
- La recerca d'informació. - El resum dels fets més importants i del fons que comporten. - Contrast d'opinions. |
- Anàlisis sintàctiques completes. - Cerca d'oracions en textos |
- La flexió i la concordança. - Normes ortogràfiques que cal tenir en compte . |
|
Actituds valors i normes |
- Valoració d'exemples . - El valor de les opinions - Actituds cíviques |
- Valor de la complexitat social - La implicació personal i col·lectiva i la història d'un país - La lectura per documentar-se |
- La capacitat de construir oracions valorada com a facultat humana per a l'expressió del pensament |
- Visió dels elements gramaticals com a eines i recursos per a l'expressió |
Objectius didàctics |
|||
1 |
- Saber situar els fets històrics més importants del segle XX a Catalunya. Saber veure-hi elements de participació i de configuració social . |
5 |
E TG |
2 |
- Saber deduir d' alguns elements de cançons, poemes, cinema , TV, etc. que facin referència a la societat del país. Concretament sobre els temes : immigració i publicitat. |
5 |
E TG |
3 |
- Escoltar i llegir atentament. Saber agafar les idees més importants . Contrastar diferents idees. Triar, escriure una tesi i fer un esquema per argumentar-la |
10 |
O R |
4 |
- Gaudir de la lectura d'un text o de la visió d'una pel.lícula . Mostrar interès pel tema. |
3 |
O |
5 |
- Saber explicar la definició d'ARGUMENTACIÓ i conèixer-ne un esquema que serveixi de base. |
5 |
E R |
6 |
- Saber reconèixer una argumentació i elaborar-ne un esquema bàsic. Iniciar la redacció argumentativa. |
10 |
R TG |
7 |
- Conèixer i distingir els diferents tipus d'oracions principals |
10 |
E |
8 |
- Fer anàlisis sintàctiques seguint l'esquema de l'oració |
5 |
E |
9 |
- Analitzar correctament els diferents sintagmes - predicat estudiats. Crear-ne de nous donades unes condicions... |
10 |
E |
10 |
- Saber reconèixer i definir un pronom com a categoria gramatical |
5 |
E |
11 |
- Saber classificar els diferents pronoms de la llengua catalana i utilitzar-los amb la flexió correcta. |
5 |
E |
12 |
- Saber de memòria la classificació i la flexió dels pronoms estudiats |
5 |
E |
13 |
- Millorar l'ortografia incorporant els aprenentatges que proposen les fitxes treballades a classe. |
10 |
E R L |
14 |
- Realitzar els treballs proposats amb una bona presentació |
3 |
TG |
15 |
- Tenir el quadern de llengua amb una bona presentació |
3 |
L |
16 |
- Participar activament en les activitats de classe |
3 |
O |
17 |
- Participar activament en el teu equip de redacció |
3 |
O TG |