1. Els i les periodistes
El vostre grup haurà de fer una ressenya periodística sobre 4-5 situacions diferents (per exemple, sorolls de trànsit, obres, oci, veïnat...) relacionats amb l’excés de soroll i que s’hagin publicat en algun mitjà de comunicació. Amb aquesta informació haureu d’elaborar la primera part de la presentació multimèdia que farem amb tota la classe (unes 5 diapositives aproximadament). Per fer-ho, podeu consultar els enllaços següents: 1. Associació Catalana Contra la Contaminació Acústica (ACCCA) 2. Plataforma Estatal Contra el Ruido 3. Busqueu a Internet informacions periodístiques sobre el soroll (poseu: notícies sobre soroll, notícies contaminació acústica, etc.) i trieu-ne algunes que siguin representatives. Analitzeu també com s’informa del fet i si creieu que se li dóna prou importància. També, durant aquests dies, pareu atenció als diaris i altres mitjans, tan generals com locals, per tal de veure si surten algunes informacions en aquest sentit. 4. Activitat d'ampliació: busqueu sons i sorolls que exemplifiquin la vostra recerca. Gràcies a la xarxa, avui podem escoltar paisatges sonors de tot el món:
|
|
El soroll idiotitza, denigra i no és cultura (ACCCA)
|