Aquesta wq està adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil de 3 a 6 anys. En aquesta etapa no dominen
encara el procés de la lecto-escriptura i això determina que
aquesta proporsta sigui més visual que xifrada.
D’acord amb l’objectiu principal de la wq com el títol
indica els alumnes hauran de mirar a Miró i això facilita
l’accesibilitat a les propostes; unes propostes concretes i senzilles
que fomentin l’autonomia i la mínima dependencia
envers l’adult. Tot i Aixa el tutor
haurà de supervisar la tasca de ben a prop d’acord amb les edats:menys
a P-5 i molt més a p-3-
Objectius conceptuals:
L’avaluació donarà importancia a:
Avaluació per parelles: l’objectiu és provocar
en ells la necessitat
d’arribar a conclusions sobre el procés
i resultats del treball
fet. Alhora pot
generar divergències en els
punts de vista que els
portarà a justificar i redefinir, si cal,les respostes.
Avaluació individual: L’objectiu és situar als
alumnes en una activitat
individual que ens doni
un visió dels aprenentatges
assolits. Cada alumne
explicarà quins colors i elements considera indispensables
en l’obra de l’autor. Es recolliran totes les
fitxes i arribarem a
acords en una activitat
de gran grup.
Un cop definits els colors i els
elements elaborarem
l’obra final de projecte: una pintura mural amb
elements mironians.
Avaluació del tutor: L’0bjectiu d’aquesta es centra en un recull
de les observacions derivades
del seguiment i dels
resultats del procés.
Serà de carácter individual però tenint present el treball cooperatiu.Així obtenim una eina per valorar i si cal modificar el procés
d’ensenyament aprenentatge amb
la finalitat de garantir l’assimilació dels objectius previstos.
L’organització de les activitats esdevé de parella d’acord als recursos
materials disponibles i a la dificultat de treballar en petit grup sobretot
els més menuts.Aprofitarem
l’organització del treball per
racons. Això permet diversificar les tasques i les rotacions
pel racó d’en Miró.Un racó ple
de fotos, pintures, imatges,
reproduccions fetes
a les sessions de plàstica, informacions portades des de casa,
llibres,videos…….
El nombre de sessions necessàries
per asimilar les propostes
dependrà de les habilitats i necessitats dels alumnes.
Cal que la tutora faci una presentació
de la wq en petit grup, i si cal en parella, abans
de començar per facilitar
un treball més autònom.
Les activitats són
limitades pel fet
que en aquestes edats
el domini dels recursos informàtics és reduit i volem fomentar la independencia
dels nostres alumnes en la seva realització.
En concret la wq , restaria quasi com a avaluació final de projecte. Això fomentarà una observació mé acurada de les obres, un reconeixement d’algunes pintures
ja comentades i treballades a l’aula i un major
domini del ratolí en els més petits
que durant el primer trimestre s’estan adaptant a l’escola i és difícil
introduir sessions d’informatica.
Crec que cal fomentar l’ús de les TIC a
l’educació infantil. Cada cop resulta més fácil obtenir a la xarxa recursos aplicables als petits que per manca de recursos
materials o per manca de formació dels mestres
no s’apliquen.
Considero una eina interessant
treballar wq amb els petits
tot i tenir molt clar que resulta complicat engegar-les amb alumnes que en gran part no han fet servir mai un ordinador ni han descobert la xarxa. Però per aquest
motiu cal ajudar-los
des de les escoles a la seva
descoberta i ús educatiu.
Les dificultats
dels alumnes són moltes i la primera és la manca d’habilitats lectoescriptores.
Les wq han de ser dissenyades
amb moltes imatges i sons.Les tasques han d’adaptar-se
a les seves possibilitats
d’acció i les activitats han de ser guiades adientment pel tutor a demanda dels alumnes.