Projecte
ORATOR
Per ensenyar una matèria utilitzant
una llengua forana, tot reforçant-la, estem obligats a tenir
en compte tant la didàctica de l’ensenyament de llengües
foranies, com la de la pròpia mataria. Tanmateix per assolir
el mateix nivell de coneixement específics, ja sigui a nivell
conceptual com procedimental estem obligats de centrar-nos en les
necessitats del estudiants.
Si es pretén reforçar
l’ús de la llengua:
- S’ha de garantir una mínima
comprensió oral i escrita.
- Un bon ús oral, cada cop
més fluid, de la llengua vehicular.
Les activitats han de ser variades,
però de fàcil comprensió. Que mantinguin l’atenció
de l’estudiant. Suggerim una ratio màxima de sis activitats
diferents per cada 30 hores lectives, sense tenir en compte les
possibles proves orals o escrites.
Posem un exemple: una activitat prèvia
a la realització d’una experiència podria ser
en forma de preguntes introductòries. Aquesta activitat es
repetiria cinc vegades, realitzant les preguntes que pertoquin,
en cinc experiències diferents. Donat que l’activitat
ha de ser en anglès seria interessant preparat prèviament
les preguntes i les respostes en fitxes separades. Així,
en treballar per parelles, poden demanar que un dels components
del grup llegeixi al seu company una pregunta escollida a l’atzar
i que el company tingui que buscar la resposta i llegir-la en veu
alta. Aquesta activitat fomentarà l’ús de la
llengua oral i reforçarà els coneixements adquirits
en les classes teòriques.
Un segon exemple, desprès d’una
breu explicació, donar per escrit en tires de paper separades
tot el procediment i demanar a cadascun dels grups que les ordenin
abans de l’experimentació.
Com podem veure estem plantejant un
treball adreçat a alumnes que realment necessitin i puguin
treure profit d’un reforç en llengua estrangera. Si
tractéssim amb alumnes amb un nivell suficient l’anglès
podríem evitar alguna d’aquestes tècniques adreçades
a fomentar l’ús del llenguatge.
|