ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA SECUNDÀRIA
OBJECTIUS

L’àrea d’Educació Física pretén apropar-vos, tant de forma pràctica com amb material de suport, el ventall més ampli de l’activitat física : com són les activitats esportives, la condició física i la salut, així com les activitats expressives i a la natura.

Els objectius principals que volem potenciar els valors de l’activitat esportiva, com són:

1. Afany de superació i constància personal.

2. Conèixer  i respectar les nostres limitacions i les dels nostres companys: de classe, d'equip, "adversari"

3. Concebre l'activitat física des de la perspectiva de la cooperació i de la relació amb els companys.

4. Prioritzar la participació activa, valorant més la vessant recreativa que la competitiva.

5. Com important font de salut

6. Conèixer i aplicar les bases d'un entrenament personal que puguin servir com a base per una pràctica esportiva de futur. .

7. Intentar ser un model de vida.

DINÀMICA DEL CURS:

El curs està dividit en 3 avaluacions amb valor propi.

AVALUACIÓ:

El sistema d’avaluació és continu, tenint en compte el següents aspectes:

Predomina el factor qualitatiu al quantitatiu, per tant, per funcionar positivament a la matèria cal aprovar el tres àmbits. En aquest cas  la  nota s’obté d’aplicar el següent percentatge

Procediments: 50%

Conceptes: 30%

Actitud: 20%

En els grups adaptats només es tindra en conte els procediments i les actituds. La nota màxima serà un notable.

En el cas de no superar algun del tres àmbits cal observar les següents normes:

1. En cas de suspendre dos dels tres àmbits no es supera l’avaluació.

2. Si els procediments no arriben a l’aprovat la nota màxima és Suficient, sigui quines siguin la resta de les notes.

3. Si els conceptes no arriben a l’aprovat la nota màxima és Bé. En cas que els treballs o exàmens estiguin d’un nivell molt fluix (No passin de 3 punts ) o no s'entreguin la nota serà insuficient fins l'entrega de nou dels treballs..Si és un examen es repetirà i si torna a suspendre es realitzarà un treball substitutori.
    En cas de que es negui a fer alguna part de l'assignatura tant teòrica com pràct
    ica, la nota final serà Insuficient.
    Qualsevol treball amb una nota inferior a 3 serà retornat i es considererà no entregat. ( 3er/ 4arty ESO)
    Si l'alumne opta per no fer el treball, la nota màxima serà un 6.( 1er/2on d'ESO)

4. Si l’actitud és passiva, per tant Insuficient, la nota màxima serà Suficient.

5. Si es considera que l’alumne té una actitud negativa suspendrà l’assignatura.

• Quan parlem d’actitud a classe fem referència a la participació, interès, esforç i atenció a classe.

• Quan ens referim als valors, fem referència al companyerisme, respecte i autonomia personal.

• Quan a les normes, fan referència, a la puntualitat, higiene, faltes d’equip i respecte al material i vestidors.

Els A.C.I. nouvinguts, amb problemes de llenguatge només es valorà els procediments i actituds, per tant la nota màxima serà un notable.

CRITERIS DE RECUPERACIÓ

En cas de lesió llarga es realitzarà un treball o fitxes en funció del tema o de la problemàtica.

Les actituds es recuperen al llarg del curs.

Els conceptes es recuperaran en el moment en que l'alumne hagi entregat correctament el treball escrit a realitzar

Els procediments es recuperen al llarg del curs introduint exercicis de recordatori.

Les sortides , en cas de que l'alumne no hi assisteixi, el professor pot demanar un treball substitutori.

Nota màxima de recuperació és un cinc.

FINAL DE CURS

Les avaluacions es recuperen progressivament, així si un alumne suspèn la primera avaluació, però aprova la segona, tindrà la primera aprovada sempre que la nota sigui com a mínim un notable.
En cas de suspendre les dues primeres i aprovar la darrera, la nota màxima serà un suficient.
En cas de suspendre l’última avaluació,dependrà de com hagi anat a les altres avaluacions o de quin aspecte hagi suspès ( actitudinal, conceptes...) el professor li comentarà individualment a cada alumne en funció del seu cas el què ha de fer a la recuperació.

Per obtenir la nota final, es tindrà en compte la progressió positiva o regressiva durant el cus. Per tant la nota de l’última avaluació pot tenir una mica més de pes que l’anterior, degut al seu sentit d’avaluació contínua i qualitativa.

NORMATIVA DE L’ASSIGNATURA

Cal dur roba esportiva i còmoda.
És obligatori dur la samarreta del centre a les classes.
Cal dur calçat esportiu adient per realitzar l'activitat. ( Cordat, amb bona amortiguació,...)
La dutxa és obligatòria i es dedicarà una part del temps de l'activitat a l'higiene personal. Cal dur el material de dutxa. És valorarà dins de l'actitud.
Per la bona transpiració i higiene personal de l'alumne no es permetrà dur el cap cobert.
Es considera que  tota lesió que impliqui la pèrdua de més del 30% de les classes pràctiques farà que l'alumne hagi de presentar un treball complementari.
En tot cas les exempcions i faltes hauran de ser justificades per escrit, ja sigui pels pares o pel metge. S’aplica la normativa de l’escola: en el  cas  de  acumular 6 retards o 4 faltes a classe sense justificar – recordeu que les faltes d’equip que impossibilitin la realització de la pràctica de classe, es consideren com una falta a classe sense justificar- ,es considerarà una actitud negativa vers l’assignatura, per tant, se suspendrà l’avaluació.