Proposició i resolució d'un problema
en dues etapes, per obtenir el teorema de Pitàgores com un subproducte.
Algunes consideracions:
- L'objectiu de la proposta s'inclou en el marc més ampli de
la cerca d'alternatives a les presentacions tancades estàndards
de diferents ítems de la programació a secundària.
- Els fitxers Geogebra adjunts es presenten com una mostra de productes
finals d'una recerca.
- Això implica que la proposta d'aquest problema a diferents
tipus d'alumnat pot seguir camins molt diferents. Des del plantejament
per part d'aquest alumnat de tipus de resolució aproximada fins
l'aparició d'altres idees paral·leles de dissecció.
- La missió del professorat seriael de dirigir les intuicions
i desenvolupamnets dels alumnes cap a l'establiment de patrons i resultats
que poden ser interessants dins del currículum. Entre ells, naturalment,
l'establiment del teorema de Pitàgores.
- En definitiva, aquests fitxers consisteixen en una presentació
ordenada d'un dels possibles resultats d'una recerca. El seu ús
no hauria de caure en el defecte de les presentacions tancades i acabades.
|