PROJECTES

 

Els tres primers dies l’alumnat treballa dins el grup base, format per dues parelles, en el projecte que hagin escollit. Disposaran d’aproximadament tretze hores. A l’haver-hi més grups que projectes, òbviament, alguns els faran més d’un grup. Es podrien proposar més projectes, però la dispersió seria més gran i la tutorització del professorat es complicaria notòriament.

 

La majoria dels projectes sense cap problema els poden fer més d’un grup: construcció d’artefactes reproductors d’imatges, rodatge d’un anunci turístic del poble o barri, entrevista filmada a un actor, director..., vídeo promoció del centre, etc. En el cas del grup de protocol d’organització de l’acte, donada la magnitud de la tasca, potser fora convenient que fossin dos grups els que assumissin el projecte. El mateix podríem dir del reportatge fotogràfic, un grup podria fer la presentació amb P. Point o similar i l’altre l’exposició en paper.

 

DISSENY I ELABORACIÓ D’UN PROJECTE

 

§         Planificació de tasques. L’alumnat haurà de pautar la feina a realitzar al llarg del projecte en etapes i fer una estimació del temps que els caldrà dedicar a cascuna d’elles.

 

§         Organització. El grup haurà de fer un calendari i un horari de treball propi en funció del calendari del treball interdisciplinari. El professorat hauria de decidir quin tipus de seguiment sistemàtic durà a terme: individual, grup, ambdós... i crear el material de control adient (graelles); decidir els espais que ocuparan els grups i ens quins moments.

 

§         Recursos/finançament. Cada grup haurà de llistar i quantificar en termes monetaris els materials que preveu necessitar per poder estimar el pressupost i, amb l’ajut del professorat, destriar aquells de què ja disposa el centre educatiu, aquells de què disposen els Centres de Recursos i, fins i tot, aquells que l’alumnat pugui aportar. Així es podrà preveure aquells que s’hauran d’adquirir.

 

§         Depenent de les possibilitats de cada centre treballarem amb vídeo digital o analògic. Una càmera de vídeo, una taula mescladora de so i imatge analògics, un vídeo i diversos monitors de televisió ens permetrien treballar en excel·lents condicions. Seria immillorable si aconseguíssim en el CRP, en algun altre centre de la zona, dels pares ...  un equip de realització digital que ens permetés incorporar elements de les TIC (efectes especials, les capçaleres, els títols de crèdit en el muntatge final, etc.). 

 

§         També seria interessant poder disposar d’un canó videoprojector que permeti veure les produccions en vídeo, així com les presentacions en  Power Point i les pel·lícules en el cas que no puguem anar a una sala de cinema.

 

 

 

L’objectiu del projecte és doble, primer desenvolupar-lo i, segon, ser capaços de saber explicar utilitzant les TIC totes les fases del projecte, des del disseny fins el producte final. A més a més, tots els grups faran una presentació en anglès o francès del seu projecte.

 

Relació de projectes:

 

Construcció d’artefactes òptics

Reportatge vídeogràfic sobre el treball d’interdisciplinari

Rodatge d’un anunci turístic del poble o barri.

Entrevista filmada a una persona relacionada amb el cinema: actor, director etc.

Vídeo promoció de l’institut

Filmació d’un anunci publicitari

Construcció d’una pàgina web sobre cinema amb els projectes  duts a terme pels diferents grups i la informació recollida en les recerques.

Reportatge amb fotografia digital del treball Interdisciplinari

Protocol d’organització de l’acte de presentació de la pàgina web i de les exposicions dels grups .

Plantilles

 

 

Un cop finalitzat el projecte, només mancarà l’última part: la presentació del treball. Caldrà que alguns grups preveguin aquesta circumstància i, al ser, potser, l’esdeveniment més emblemàtic, tinguin reservat en el treball final un espai per incloure minuts de vídeo, fotografies,...segons calgui, d’aquesta presentació.  No crec que generi massa problemes introduir posteriorment aquesta informació per finalitzar el projecte.

 

A part del problema ja esmentat d’incloure el reportatge (fotografia i vídeo) de les exposicions com a última part del treball, és molt possible que a algun dels grups els falti temps per enllestir el seu projecte. Possiblement, aquests grups podrien esmerçar temps no lectiu en els dies següents per acabar-lo. En definitiva, el més important és el desenvolupament del projecte i  les propostes de concreció i presentació.