PROJECTES
|
Els tres primers dies l’alumnat treballa dins el
grup base, format per dues parelles, en el projecte que hagin escollit.
Disposaran d’aproximadament tretze hores. A l’haver-hi més grups que projectes,
òbviament, alguns els faran més d’un grup. Es podrien proposar més projectes,
però la dispersió seria més gran i la tutorització del professorat es
complicaria notòriament.
La majoria dels
projectes sense cap problema els poden fer més d’un grup: construcció
d’artefactes reproductors d’imatges, rodatge d’un anunci turístic del poble o
barri, entrevista filmada a un actor, director..., vídeo promoció del centre,
etc. En el cas del grup de protocol d’organització de l’acte, donada la
magnitud de la tasca, potser fora convenient que fossin dos grups els que
assumissin el projecte. El mateix podríem dir del reportatge fotogràfic, un
grup podria fer la presentació amb P. Point o similar i l’altre l’exposició en
paper.
DISSENY
I ELABORACIÓ D’UN PROJECTE
§
Planificació de tasques.
L’alumnat haurà de pautar la feina a realitzar al llarg del projecte en
etapes i fer una estimació del temps que els caldrà dedicar a cascuna
d’elles. §
Organització. El grup haurà de
fer un calendari i un horari de treball propi en funció del calendari del
treball interdisciplinari. El professorat hauria de decidir quin tipus de
seguiment sistemàtic durà a terme: individual, grup, ambdós... i crear el
material de control adient (graelles); decidir els espais que ocuparan els
grups i ens quins moments. §
Recursos/finançament. Cada grup
haurà de llistar i quantificar en termes monetaris els materials que preveu
necessitar per poder estimar el pressupost i, amb l’ajut del professorat,
destriar aquells de què ja disposa el centre educatiu, aquells de què
disposen els Centres de Recursos i, fins i tot, aquells que l’alumnat pugui
aportar. Així es podrà preveure aquells que s’hauran d’adquirir. §
Depenent de les possibilitats
de cada centre treballarem amb vídeo digital o analògic. Una càmera de vídeo,
una taula mescladora de so i imatge analògics, un vídeo i diversos monitors
de televisió ens permetrien treballar en excel·lents condicions. Seria
immillorable si aconseguíssim en el CRP, en algun altre centre de la zona,
dels pares ... un equip de realització
digital que ens permetés incorporar elements de les TIC (efectes especials,
les capçaleres, els títols de crèdit en el muntatge final, etc.). §
També seria interessant poder
disposar d’un canó videoprojector que permeti veure les produccions en vídeo,
així com les presentacions en Power
Point i les pel·lícules en el cas que no puguem anar a una sala de cinema. |
L’objectiu del projecte és doble, primer
desenvolupar-lo i, segon, ser capaços de saber explicar utilitzant les TIC
totes les fases del projecte, des del disseny fins el producte final. A més a
més, tots els grups faran una presentació en anglès o francès del seu projecte.
Relació de projectes:
Un cop finalitzat el projecte,
només mancarà l’última part: la presentació del treball. Caldrà que alguns
grups preveguin aquesta circumstància i, al ser, potser, l’esdeveniment més
emblemàtic, tinguin reservat en el treball final un espai per incloure minuts
de vídeo, fotografies,...segons calgui, d’aquesta presentació. No crec que generi massa problemes introduir
posteriorment aquesta informació per finalitzar el projecte.
A part
del problema ja esmentat d’incloure el reportatge (fotografia i vídeo) de les
exposicions com a última part del treball, és molt possible que a algun dels
grups els falti temps per enllestir el seu projecte. Possiblement, aquests grups podrien esmerçar
temps no lectiu en els dies següents per acabar-lo. En definitiva, el
més important és el desenvolupament del projecte i les propostes de concreció i presentació.