CONSTRUCCIÓ D’UNA PÀGINA WEB o CD-ROM SOBRE CINEMA

 

Projecte: Construcció d’una pàgina web on es posaran els treballs de tota la promoció realitzats durant el treball interdisciplinari.

La meva experiència en altres treballs interdisciplinaris amb alumnat de quart d’ESO em fa preveure que en tres dies, amb unes  dotze hores de feina, aproximadament, l’alumnat pot construir una pàgina web operativa. En  dues promocions diferents, 00-01 i 01-02, tres grups van fer-ne d’operatives. La més reeixida és la que es pot consultar si entreu a la web Pitàgores, més que un teorema. Tenia alguns errors de funcionament i l’alumnat la va acabar uns dies desprès fora de l’horari lectiu

El grup o grups de treball estaran formats per quatre alumnes en el nostre supòsit, que són els que formen el grup base

 

En la realització d’aquest projecte l’alumnat hi podrà esmerçar al voltant de tretze hores

El grup o grups que decideixin construir una pàgina web han de saber d’antuvi que no és un curset per aprendre a fer-ne, sinó que amb els coneixements previs que tinguin de construcció de pàgines web, més l’ajuda del professorat, el grup desenvoluparà el projecte.

El software a utilitzar estarà, òbviament, en funció dels coneixements previs de l’alumnat i del professorat que tutoritzarà la construcció de la pàgina. En el meu centre tol l’alumnat treballava amb Dreamweaver fins i tot havia un grup que era prou hàbil en Flash. El disseny de la pàgina, a part d’incloure obligatòriament les entrades que esmentarem a continuació, pot tenir el format que el grup base decideixi. Ja hem assenyalat que dins del grup hi ha un responsable del disseny que serà el que aportarà diversos suggeriments quant al format, i el grup consensuarà el més adient segons el criteri conjunt.

Podríem trobar-nos amb el problema que l’alumnat d’un institut no es veiés capacitat per construir una pàgina web. Aleshores hi hauria dues solucions: la primera seria fer un CD-ROM amb tots els elements que descriurem per la pagina, interactiu i amb un disseny atractiu. L’única diferència seria que no podríem penjar-lo a la xarxa, però els objectius es podrien assolir igualment; la segona opció seria que un/a professor/a ajudés d’una manera directa a un grup molt reduït d’alumnat, un grup base, amb uns mínims coneixements previs d’informàtica i construir la pàgina fent un curset accelerat.

Una de les tasques fonamentals de l’alumnat que desenvolupi aquest projecte és que haurà d’estar permanentment en contacte amb els altres grups per fer el disseny de la pàgina. Recordem que hi ha un/a alumne/a que fa d’enllaç que seria el responsable d’aquesta feina. Hem de pensar que cada grup decidirà la presentació que cregui convenient i això pot fer que l’estructura de la pàgina hagi d’amotllar-se a la informació i al format a introduir.

AQUESTA WEB HAURIA DE TENIR LES SEGÜENTS ENTRADES

 

§         Història del cinema

o        Precedents

o        Cinema mut

o        Cinema sonor

o        Postguerra

o        Segona meitat del segle XX

o        Gèneres cinematogràfics

o        Cinema d’animació

    • ...

 

§         Cercador de directors

 

§         Cercador de termes cinematogràfics

 

§         El cinema i la tècnica

 

§         Estudi sociològic dels hàbits cinematogràfics del barri o poble

 

§         Oferta docent relacionada amb el cinema

 

§         El treball sobre les dues pel·lícules que veurà l’alumnat: GATTACA i Rebels del Swing.

 

§         Projectes

o        Disseny i construcció d’artefactes reproductors d’imatge en moviment.

o        Rodatge d’un anunci publicitari.

o        Rodatge d’una entrevista a una persona relacionada amb el cinema: director/a, actor, actriu, professor, etc.

o        Protocol d’organització de les exposicions dels grups i de la presentació del web sobre cinema.

o        Reportatge del treball interdisciplinari en vídeo.

o        Vídeo promoció de l’institut.

o        Rodatge d’una presentació àudivisual per difondre els atractius turístics, històrics, singulars,   etc. del poble o barri.

o        Reportatge amb fotografia digital sobre el treball interdisciplinari: presentació i exposició.

 

§         Les memòries dels grups (actes, diaris,...)  

§         Els dossiers sobre les pel·lícules.

§         ...

 

 

L’alumnat pot consultar aquestes adreces:

http://www.xtec.es/aulanet/ud/tecno/pweb/index.htm

http://www.xtec.es/at_usuari/web/guiahtm/guia.htm

http://www.xtec.es/formacio/curstele/d72/index.htm

http://www.xtec.es/formacio/curstele/d98/index.htm