CONSTRUCCIÓ
D’UNA PÀGINA WEB o CD-ROM SOBRE CINEMA
|
Projecte: Construcció d’una pàgina web on es posaran els treballs de tota la promoció
realitzats durant el treball interdisciplinari.
La meva experiència en altres treballs interdisciplinaris
amb alumnat de quart d’ESO em fa preveure que en tres
dies, amb unes dotze hores de feina,
aproximadament, l’alumnat pot construir una pàgina web
operativa. En dues promocions diferents,
00-01 i 01-02, tres grups van fer-ne d’operatives. La més reeixida és la que es
pot consultar si entreu a la web Pitàgores,
més que un teorema. Tenia alguns errors de funcionament i l’alumnat
la va acabar uns dies desprès fora de l’horari lectiu
El grup o grups de treball estaran
formats per quatre alumnes en el nostre supòsit, que són els que formen el grup
base
En la realització d’aquest projecte
l’alumnat hi podrà esmerçar al voltant de tretze hores
El grup o
grups que decideixin construir una pàgina web han de
saber d’antuvi que no és un curset per aprendre a fer-ne, sinó que amb els
coneixements previs que tinguin de construcció de pàgines web,
més l’ajuda del professorat, el grup desenvoluparà el projecte.
El software
a utilitzar estarà, òbviament, en funció dels coneixements previs de l’alumnat
i del professorat que tutoritzarà la construcció de
la pàgina. En el meu centre tol l’alumnat treballava amb Dreamweaver
fins i tot havia un grup que era prou hàbil en Flash.
El disseny de la pàgina, a part d’incloure obligatòriament les entrades que
esmentarem a continuació, pot tenir el format que el grup base decideixi. Ja
hem assenyalat que dins del grup hi ha un responsable del disseny que serà el que
aportarà diversos suggeriments quant al format, i el grup consensuarà
el més adient segons el criteri conjunt.
Podríem
trobar-nos amb el problema que l’alumnat d’un institut no es veiés capacitat
per construir una pàgina web. Aleshores hi hauria
dues solucions: la primera seria fer un CD-ROM amb tots els elements que
descriurem per la pagina, interactiu i amb un disseny atractiu. L’única
diferència seria que no podríem penjar-lo a la xarxa, però els objectius es
podrien assolir igualment; la segona opció seria que un/a professor/a ajudés
d’una manera directa a un grup molt reduït d’alumnat, un grup base, amb uns
mínims coneixements previs d’informàtica i construir la pàgina fent un curset
accelerat.
Una de les
tasques fonamentals de l’alumnat que desenvolupi aquest projecte és que haurà d’estar
permanentment en contacte amb els altres grups per fer el disseny de la pàgina.
Recordem que hi ha un/a alumne/a que fa d’enllaç
que seria el responsable d’aquesta feina. Hem de
pensar que cada grup decidirà la presentació que cregui convenient i això pot
fer que l’estructura de la pàgina hagi d’amotllar-se
a la informació i al format a introduir.
§
Història del cinema o
Precedents o
Cinema mut o
Cinema sonor o
Postguerra o
Segona meitat del
segle XX o
Gèneres
cinematogràfics o
Cinema d’animació
§
Cercador de directors §
Cercador de termes cinematogràfics §
El cinema i la
tècnica §
Estudi sociològic
dels hàbits cinematogràfics del barri o poble §
Oferta docent relacionada
amb el cinema §
El treball sobre les
dues pel·lícules que veurà l’alumnat: GATTACA i Rebels del Swing. §
Projectes o
Disseny i construcció
d’artefactes reproductors d’imatge en moviment. o
Rodatge d’un anunci
publicitari. o
Rodatge d’una
entrevista a una persona relacionada amb el cinema: director/a, actor,
actriu, professor, etc. o
Protocol
d’organització de les exposicions dels grups i de la presentació del web sobre cinema. o
Reportatge del
treball interdisciplinari en vídeo. o
Vídeo promoció de l’institut. o
Rodatge d’una
presentació àudivisual per difondre els atractius
turístics, històrics, singulars, etc.
del poble o barri. o
Reportatge amb
fotografia digital sobre el treball interdisciplinari: presentació i
exposició. §
Les memòries dels
grups (actes, diaris,...) §
Els dossiers sobre
les pel·lícules. §
... |
L’alumnat pot consultar aquestes
adreces:
http://www.xtec.es/aulanet/ud/tecno/pweb/index.htm
http://www.xtec.es/at_usuari/web/guiahtm/guia.htm
http://www.xtec.es/formacio/curstele/d72/index.htm
http://www.xtec.es/formacio/curstele/d98/index.htm