FILMACIÓ D’UN ANUNCI PUBLICITARI

 

 

Projecte: Rodar un espot publicitari.

 

§         El grup o grups de treball estaran formats per quatre alumnes en el nostre supòsit, que són els que formen el grup base.

§         Depenent de les possibilitats de cada centre treballarem amb vídeo digital o analògic. Una càmera de vídeo, una taula mescladora de so i imatge analògics, un vídeo i diversos monitors de televisió ens permetrien treballar en excel·lents condicionats, ara bé, si aconseguíssim en el CRP en algun centre de la zona, pares etc.  una càmera de vídeo i un equip de realització digitals que ens permetessin incorporar elements de les TIC, com ara alguns efectes especials, les capçaleres o els títols de crèdit en el muntatge final.

§         En la realització d’aquest projecte l’alumnat hi podrà esmerçar al voltant de tretze hores.

 

Potser és un dels projectes de més difícil realització degut sobretot a la curta durada (entre 15 i 30 segons) i no es pot caure en l’error de voler explicar massa coses en poca estona, ja que això portaria a confusió. A la televisió, el factor temps és summament important, per això cal saber-lo utilitzar bé. Per tant, és molt important que abans de començar el projecte determinem clarament els paràmetres per on ens volem moure

 

        

SINOPSI/PLANIFICACIÓ

 

§         Què volem anunciar?

§         A qui ho volem adreçar?

§         Quant durarà?

§         Quines imatges veurem: persones, objectes, animals, etc?

§         Com ho farem per reclamar l’atenció: d’una manera directa,  indirectament o mitjançant una dramatització?

§         La història que expliquem en l’anunci ha de presentar una situació concreta, una argumentació amb demostracions i un desenllaç.

§         Com ho veurem: quins tipus de pla, quins moviments de càmera, quins angles, etc.? Usualment, els més utilitzats en els anuncis publicitaris són els plans de detall i els primers plans.

§         Què escoltarem: música, veu en off, diàleg, monòleg, etc? En un espot el so és tan important com la imatge, la seva audició ha de provocar l’interès de l’espectador encara que no estigui mirant la pantalla.

§         Quin eslògan?

§         Quin logotip?

 

 

 

Ara ja podríem passar a escriure el :

o        Guió literari: narració argumental del que anem a gravar on es descriuen les accions, els personatges, els decorats, l’ambientació i el vestuaris; també s’hi incorporen els diàlegs i les veus en off.

o        Guió tècnic: especifica les imatges que cal veure, el que s’ha de sentir, tots o part dels detalls (tipus de pla, moviments de càmera, angles...), especialment importants en un anunci.

o        Storyboard: És quan dibuixem el guió tècnic. És com un còmic en què cada dibuix representa un pla.

 

Un anunci que duri entre 15 i 30 segons acostuma a presentar una imatge final que ens mostra el producte tal com és, acompanyat d’un text oral o escrit que resumeix la idea fonamental del missatge. Tot això ja representa uns 5 o 6 segons.

 

Les primeres imatges, és a dir, la presentació de l’anunci, requereixen uns 2 o 3 segons; per tant, si descomptem el temps de començament i de final, disposarem d’uns 7 o 8 segons per persuadir el públic i transmetre-li els valors que més ens interessi destacar o convèncer-lo de les bondats del producte.