FILMACIÓ D’UN
ANUNCI PUBLICITARI |
Projecte: Rodar un espot publicitari.
§ El grup o grups de treball estaran formats per quatre alumnes en el nostre supòsit, que són els que formen el grup base.
§ Depenent de les possibilitats de cada centre treballarem amb vídeo digital o analògic. Una càmera de vídeo, una taula mescladora de so i imatge analògics, un vídeo i diversos monitors de televisió ens permetrien treballar en excel·lents condicionats, ara bé, si aconseguíssim en el CRP en algun centre de la zona, pares etc. una càmera de vídeo i un equip de realització digitals que ens permetessin incorporar elements de les TIC, com ara alguns efectes especials, les capçaleres o els títols de crèdit en el muntatge final.
§ En la realització d’aquest projecte l’alumnat hi podrà esmerçar al voltant de tretze hores.
Potser
és un dels projectes de més difícil realització degut sobretot a la curta
durada (entre 15 i 30 segons) i no es pot caure en l’error de voler explicar
massa coses en poca estona, ja que això portaria a confusió. A la televisió, el
factor temps és summament important, per això cal saber-lo utilitzar bé. Per
tant, és molt important que abans de començar el projecte determinem clarament
els paràmetres per on ens volem moure
SINOPSI/PLANIFICACIÓ §
Què volem anunciar? §
A qui ho volem
adreçar? §
Quant durarà? §
Quines imatges
veurem: persones, objectes, animals, etc? §
Com ho farem per
reclamar l’atenció: d’una manera directa,
indirectament o mitjançant una dramatització? §
La història que
expliquem en l’anunci ha de presentar una situació concreta, una argumentació
amb demostracions i un desenllaç. §
Com ho veurem: quins
tipus de pla, quins moviments de càmera, quins
angles, etc.? Usualment, els més utilitzats en els anuncis publicitaris són
els plans de detall i els primers plans. §
Què escoltarem: música,
veu en off, diàleg, monòleg, etc? En un espot el so
és tan important com la imatge, la seva audició ha de provocar l’interès de
l’espectador encara que no estigui mirant la pantalla. §
Quin eslògan? §
Quin logotip? |
Ara ja podríem passar a escriure el :
o
Guió literari: narració argumental
del que anem a gravar on es descriuen les accions, els personatges, els decorats,
l’ambientació i el vestuaris; també s’hi incorporen els diàlegs i les veus en
off.
o
Guió tècnic: especifica les imatges que cal
veure, el que s’ha de sentir, tots o part dels detalls (tipus de pla, moviments
de càmera, angles...), especialment importants en un
anunci.
o
Storyboard: És quan dibuixem el guió tècnic.
És com un còmic en què cada dibuix representa un pla.
Un
anunci que duri entre 15 i 30 segons acostuma a presentar una imatge final que
ens mostra el producte tal com és, acompanyat d’un text oral o escrit que
resumeix la idea fonamental del missatge. Tot això ja representa uns 5 o 6
segons.
Les
primeres imatges, és a dir, la presentació de l’anunci, requereixen uns 2 o 3
segons; per tant, si descomptem el temps de començament i de final, disposarem
d’uns 7 o 8 segons per persuadir el públic i transmetre-li els valors que més
ens interessi destacar o convèncer-lo de les bondats del producte.