AUTORIA: Roldan Riera i Serra

ENTITAT I SUPERVISOR DEL PROJECTE  : Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la supervisió i direcció del professor Josep Masalles i Román de l’equip de formació del professorat de secundària.

MODALITAT: B2

CLASSIFICACIÓ: Transversal. Noves tecnologies

RESUM  PROJECTE:

OBJECTIUS

Ø      Elaborar un projecte de treball que possibiliti:

·         Un treball interdisciplinari en què intervinguin matèries curriculars

·         La utilització de les TIC

·         Gestió de l’aula en equip de treball cooperatiu

·         Tenir com un dels elements de referència competències transversals

·         Un instrument més per l’avaluació interna del centre.

TREBALL A REALITZAR

Ø      Al finalitzar la llicència hauria de poder presentar una proposta acabada de treball interdisciplinari per a quart d’ESO de 35 hores (sis dies) de duració que assoleixi tots els objectius fixats.

Ø      Possible adaptació a altres nivells o moments de l’etapa

Ø      Un model organitzatiu que fos vàlid per qualsevol equip de quart d’ESO que volgués dissenyar el seu propi treball.

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL

Ø      Dissenyar les activitats del projecte interdisciplinari tenint en compte competències transversals.

Ø      Per a aconseguir els objectius  que ens hem proposat en el  treball interdisciplinari treballarem amb dos agrupaments diferents: grup base i grup recerca.

Ø      Els tres primers dies, l’alumnat treballa dins el grup base un projecte

Ø      Els dos últim dies, l’alumnat que el grup base hagi decidit prèviament treballarà en els grups de recerca

Ø      Durant la setmana veuran i treballaran dues pel·lícules.

APLICACIÓ

Ø      L’equip de quart amb aquest treball podrà:

·         Avaluar competències transversals

·         Possibilitar que en les activitats l’alumnat faci  recerca, treballant en grup cooperatiu i en funció dels seus interessos.

·         Disposar d’una eina potent i globalitzadora per avaluar les competències : el nivell d’autonomia, la cooperació, la col·laboració en el treball en equip, la capacitat d’utilitzar les noves tecnologies, etc.

·         Ajudar a la presa de decisions de la junta d’avaluació al final de l’etapa.

El projecte contemplaria temes que a priori la Direcció General d’ordenació i Innovació Educativa vol prioritzar pel curs vinent:

Ø      Adquisició de competències curriculars.

Ø      Utilització de les noves tecnologies com a eina vehicular de l’aprenentatge.

Ø      Avaluació dels aprenentatges de l’alumnat.

Ø      Orientació escolar.

Terrassa, 10 de setembre de 2003