“ Modelització d’un treball
interdisciplinari amb la utilització de les TIC
tenint com un dels elements de referència competències transversalss i amb una gestió d’aula basada en el treball
cooperatiu ”
ENTITAT I SUPERVISOR DEL PROJECTE : Institut
de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la
supervisió i direcció del professor Josep Masalles i Román de l’equip de
formació del professorat de secundària.
CLASSIFICACIÓ: Transversal. Noves tecnologies
Ø
Elaborar un
projecte de treball que possibiliti:
·
Un treball
interdisciplinari en què intervinguin matèries curriculars
·
La utilització
de les TIC
·
Gestió de
l’aula en equip de treball cooperatiu
·
Tenir com un
dels elements de referència competències transversals
·
Un instrument
més per l’avaluació interna del centre.
Ø
Al finalitzar
la llicència hauria de poder presentar una proposta acabada de treball interdisciplinari
per a quart d’ESO de 35 hores (sis dies) de duració que assoleixi tots els
objectius fixats.
Ø
Possible
adaptació a altres nivells o moments de l’etapa
Ø
Un model
organitzatiu que fos vàlid per qualsevol equip de quart d’ESO que volgués
dissenyar el seu propi treball.
Ø
Dissenyar les
activitats del projecte interdisciplinari tenint en compte competències transversals.
Ø
Per a
aconseguir els objectius que ens hem
proposat en el treball interdisciplinari
treballarem amb dos agrupaments diferents:
grup base i grup recerca.
Ø
Els tres
primers dies, l’alumnat treballa dins el grup base un projecte
Ø
Els dos últim
dies, l’alumnat que el grup base hagi decidit prèviament treballarà en els grups de recerca
Ø
Durant la
setmana veuran i treballaran dues pel·lícules.
Ø
L’equip de
quart amb aquest treball podrà:
·
Avaluar competències
transversals
·
Possibilitar
que en les activitats l’alumnat faci recerca,
treballant en grup cooperatiu i en funció dels seus interessos.
·
Disposar d’una
eina potent i globalitzadora per avaluar les competències : el nivell d’autonomia,
la cooperació, la col·laboració en el treball en equip, la capacitat
d’utilitzar les noves tecnologies, etc.
·
Ajudar a la
presa de decisions de la junta d’avaluació al final de l’etapa.
El projecte
contemplaria temes que a priori la Direcció General d’ordenació i Innovació
Educativa vol prioritzar pel curs vinent:
Ø
Adquisició de
competències curriculars.
Ø
Utilització de
les noves tecnologies com a eina vehicular de l’aprenentatge.
Ø
Avaluació dels
aprenentatges de l’alumnat.
Ø
Orientació
escolar.