ESTUDI SOCIOLÒGIC. GRUP SMEAGOL
|
UNITATS D’ANÀLISI I DE MOSTREIG
§
S’ha considerat com
unitat d’anàlisi la població de 12 anys o més de la zona d’influència del
centre educatiu §
La unitat de mostreig és l’individu entrevistat ja que la informació
es recollirà mitjançant entrevistes personals. |
ÀMBIT DE LA INVESTIGACIÓ
Totes les
dades que s’obtindran faran referència a la població de 12 anys o més de la
zona de referència de l’institut
|
ÀMBIT TEMPORAL
Hàbits cinematogràfics de la població de 12 anys o més
durant els dotze mesos anteriors a la data del treball de camp. |
CONTINGUT
§
Freqüència assistència al cinema §
Gènere §
Llengua, doblatge, §
Tipus de sala §
Pel·lícules en altres suports Les preguntes haurien de ser tancades
per facilitar el buidatge i les valoracions. En
l’enquesta mostra només l’última
pregunta és oberta ja que serveix per veure si hi alguna constant en les
preferències dels espectadors: de gènere, mediàtiques,
etc. |
DISSENY DE LA MOSTRA Valoro que seria bo considerar un interval d’edat de 12 a
18 ja que és la franja d’edat dels companys d’institut. Potser una altra
podria ser de 19 a 30, interval que en aquests moments sociològicament està
considerat dins del grup dels joves. Els altres intervals podrien ser 31 -45
(aquest interval potser és el més representatiu dels pares i mares de l’alumnat
d’un centre de secundària), 46 – 60 i més de 60. §
12 – 18 §
19 – 30 §
31 – 45 §
46 – 60 §
>60 |
ESTRATIFICACIÓ
Per simplificar una mica, suposarem
que la densitat de població és semblant en tot el barri o poble, per tant
podríem dividir la zona en quatre parts, una per cada alumne que faci el
treball de camp. Seria desitjable que el projecte el desenvolupés més d’un
grup. Cada alumne/a haurà d’entrevistar a deu persones com a mínim.
D’aquestes, 5 les hauran de contestar persones de sexe masculí i 5 del femení
i d’aquestes cinc, cadascuna haurà de ser contestada per un representant dels
diferents intervals d’edat. §
Zona / nombre d’alumnes §
10 enquestes ·
5 homes o
1 a l’interval 12 – 18 o
1 a l’interval 19 – 30
·
5 dones o
1 a l’interval 12 – 18 o
1 a l’interval 19 – 30
A
nivell teòric hauríem d’explicar a l’alumnat que hi ha tècniques de selecció
per escollir els enquestats però, en el nostre
estudi crec que n’hi hauria prou d’assegurar-nos que la persona entrevistada
fos de la zona adjudicada a l’enquestador. |
CONCEPTES BÀSICS §
Espectador de cinema:
persona que ha assistit almenys una vegada al cinema en els darrers dotze
mesos §
Espectador habitual
de cinema: persona que ha assistit sis o més vegades al cinema en els darrers
dotze mesos §
Espectador esporàdic
de cinema: persona que ha assistit menys de sis vegades al cinema en els
darrers dotze mesos §
Els mateixos
conceptes aplicarem a l’estudi dels hàbits de les persones que veuen cinema a
casa mirant la TV, vídeo o
DVD. |
Tenint en compte les limitacions
de temps restringirem l’estudi a aquests aspectes: §
Global (ambdós sexes) §
Respostes en funció del sexe (globals) i desprès comparació per veure si hi ha
diferències significatives. §
Estudi de les respostes dels homes i els intervals d’edat §
Estudi de les respostes dels dones i els intervals d’edat |
|
.