ESTUDI SOCIOLÒGIC.  GRUP SMEAGOL

 

METODOLOGIA

Objectiu: obtenir una estimació dels hàbits cinematogràfics del barri o poble on està l’institut

 

UNITATS D’ANÀLISI I DE MOSTREIG

§         S’ha considerat com unitat d’anàlisi la població de 12 anys o més de la zona d’influència del centre educatiu

§         La unitat de mostreig és l’individu entrevistat ja que la informació es recollirà mitjançant entrevistes personals.

 

ÀMBIT DE LA INVESTIGACIÓ

Totes les dades que s’obtindran faran referència a la població de 12 anys o més de la zona de referència de l’institut

ÀMBIT TEMPORAL

Hàbits cinematogràfics de la població de 12 anys o més durant els dotze mesos anteriors a la data del treball de camp.

 

CONTINGUT

§         Freqüència assistència al cinema

§         Gènere

§         Llengua, doblatge,

§         Tipus de sala

§         Pel·lícules en altres suports

 

Les preguntes haurien de ser tancades per facilitar el buidatge i les valoracions. En l’enquesta mostra només  l’última pregunta és oberta ja que serveix per veure si hi alguna constant en les preferències dels espectadors: de gènere, mediàtiques, etc.

 

DISSENY DE LA MOSTRA

Valoro que seria bo considerar un interval d’edat de 12 a 18 ja que és la franja d’edat dels companys d’institut. Potser una altra podria ser de 19 a 30, interval que en aquests moments sociològicament està considerat dins del grup dels joves. Els altres intervals podrien ser 31 -45 (aquest interval potser és el més representatiu dels pares i mares de l’alumnat d’un centre de secundària), 46 – 60 i més de 60.

§         12 – 18

§         19 – 30

§         31 – 45

§         46 – 60

§            >60

 

ESTRATIFICACIÓ

Per simplificar una mica, suposarem que la densitat de població és semblant en tot el barri o poble, per tant podríem dividir la zona en quatre parts, una per cada alumne que faci el treball de camp. Seria desitjable que el projecte el desenvolupés més d’un grup. Cada alumne/a haurà d’entrevistar a deu persones com a mínim. D’aquestes, 5 les hauran de contestar persones de sexe masculí i 5 del femení i d’aquestes cinc, cadascuna haurà de ser contestada per un representant dels diferents intervals d’edat.

§         Zona / nombre d’alumnes

§         10 enquestes

·         5 homes

o        1 a l’interval 12 – 18

o        1 a l’interval 19 – 30

      • ...

·         5 dones

o        1 a l’interval 12 – 18

o        1 a l’interval 19 – 30

      • ...

A nivell teòric hauríem d’explicar a l’alumnat que hi ha tècniques de selecció per escollir els enquestats però, en el nostre estudi crec que n’hi hauria prou d’assegurar-nos que la persona entrevistada fos de la zona adjudicada a l’enquestador.

 

 

CONCEPTES BÀSICS

§         Espectador de cinema: persona que ha assistit almenys una vegada al cinema en els darrers dotze mesos

§         Espectador habitual de cinema: persona que ha assistit sis o més vegades al cinema en els darrers dotze mesos

§         Espectador esporàdic de cinema: persona que ha assistit menys de sis vegades al cinema en els darrers dotze mesos

§         Els mateixos conceptes aplicarem a l’estudi dels hàbits de les persones que veuen cinema a casa mirant  la TV,  vídeo o  DVD.

 

 

Tenint en compte les limitacions de temps restringirem l’estudi a aquests aspectes:

§         Global (ambdós sexes)

§         Respostes en funció del sexe (globals)  i desprès comparació per veure si hi ha diferències significatives.

§         Estudi de les respostes dels homes i els intervals d’edat

§         Estudi de les respostes dels dones i els intervals d’edat

 

Qüestionari

 

 

.