PEL.LÍCULES

Abans de començar la projecció el professorat farà una breu introducció a la pel·lícula i explicarà el tipus de treball que faran els grups base el dia següent pel matí.

L’objectiu no serà tant dur a terme una anàlisi d’una pel·lícula, és a dir, fer una fitxa tècnica, la sinopsi, cercar informació sobre el director, analitzar l’estructura fílmica, etc., sinó treballar dins el grup base el contingut; des de la perspectiva de l’ètica i la història, en Rebels del Swing, i de l’ètica i la biologia, en Gattaca.

Seria interessant que la pel·lícula es pogués veure en un cinema o com a mínim en una pantalla gran i, si fos possible, en versió original subtitulada. No cal dir que seria un bon moment perquè el professorat i l’alumnat aprofitessin per parlar de quines haurien de ser les pautes de comportament d’una persona quan va al cinema i remarcar les diferències de quan està a casa veient un DVD o vídeo.

Els grups base disposaran al voltant d’una hora i mitja per treballar i contestar el qüestionari i una hora i mitja per fer el debat. Potser ajudaria al treball si la tarda anterior, al finalitzar la pel·lícula, es lliurés a l’alumnat els qüestionaris i poguessin fer una primera mirada a casa per poder treballar al dia següent amb més fluïdesa.

Les qüestions a treballar per l’alumnat en el dossier són merament indicatives. El professorat pot afegir-ne o treure’n en funció del tipus l’alumnat, de si es porta a terme el debat o no, del temps de què es disposa, etc.

Una vegada treballat aquest qüestionari,  si escau, a cada aula es farà un debat, màxim set grups, on l’enllaç (suport tècnic) de cada grup explicarà a la resta el resultat del seu treball en cadascuna de les qüestions per posteriorment encetar un debat. Si el professorat ho cregués convenient podria anul.lar alguns del debats si això possibilités que l’alumnat treballés més a fons el dossier

Una vegada acabat el crèdit es decidirà quina de les sinopsis argumentals i quina de les crítiques fetes pels grups es penjaran a la nostra pàgina i aquestes seran les podran consultar els visitants de la nostra pàgina web.

Per decidir aquestes entrades de la pàgina web, a cada classe on els grups presenten els seus treball es podria escollir la millor sinopsi i la millor crítica i, posteriorment, quan el professorat avalués els treballs aquest acabaria de decidir  els més adients.

Si fos possible seria prou interessant posar a la web una síntesi dels dos debats.