PEL.LÍCULES
|
Abans de començar la projecció el professorat farà una breu
introducció a la pel·lícula i explicarà el tipus de treball que faran els grups base
el dia següent pel matí.
L’objectiu no serà tant dur a terme una anàlisi d’una
pel·lícula, és a dir, fer una fitxa tècnica, la sinopsi, cercar informació
sobre el director, analitzar l’estructura fílmica, etc., sinó treballar dins el
grup base el contingut; des de la perspectiva de l’ètica i la història, en
Rebels del Swing, i de l’ètica i la biologia, en
Gattaca.
Seria interessant que la pel·lícula es pogués veure en un
cinema o com a mínim en una pantalla gran i, si fos possible, en versió
original subtitulada. No cal dir que seria un bon moment perquè el professorat
i l’alumnat aprofitessin per parlar de quines haurien de ser les pautes de
comportament d’una persona quan va al cinema i remarcar les diferències de quan
està a casa veient un DVD o vídeo.
Els grups base disposaran al voltant d’una hora i mitja per
treballar i contestar el qüestionari i una hora i mitja per fer el debat.
Potser ajudaria al treball si la tarda anterior, al finalitzar la pel·lícula,
es lliurés a l’alumnat els qüestionaris i poguessin fer una primera mirada a
casa per poder treballar al dia següent amb més fluïdesa.
Les qüestions a treballar per l’alumnat en el dossier són
merament indicatives. El professorat pot afegir-ne o treure’n en funció del
tipus l’alumnat, de si es porta a terme el debat o no, del temps de què es
disposa, etc.
Una vegada treballat aquest qüestionari, si escau, a cada aula es farà un debat, màxim
set grups, on l’enllaç (suport tècnic) de cada grup explicarà a la
resta el resultat del seu treball en cadascuna de les qüestions per
posteriorment encetar un debat. Si el professorat ho cregués convenient podria anul.lar alguns del debats si això possibilités que
l’alumnat treballés més a fons el dossier
Una vegada acabat el crèdit es decidirà quina de les sinopsis
argumentals i quina de les crítiques fetes pels grups es penjaran a la nostra
pàgina i aquestes seran les podran consultar els visitants de la nostra pàgina
web.
Per decidir aquestes entrades de la pàgina web, a cada
classe on els grups presenten els seus treball es podria escollir la millor
sinopsi i la millor crítica i, posteriorment, quan el professorat avalués els
treballs aquest acabaria de decidir els
més adients.
Si fos possible seria prou interessant posar a la web una síntesi dels dos debats.